جستجو برای:
  • دوره ها
    • حساب کاربری
    • سبد خرید
  • بلاگ
  • سرفصل های تدریس و ارائه
  • اخبار
  • محمد لسانی
  • گالری تصاویر
  • فروشگاه
  • درخواست برگزاری دوره آموزشی
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
 

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • دوره ها
  • گالری تصاویر
  • حساب کاربری
  • سبد خرید
  • پرداخت
  • ‌
پایگاه شخصی محمد لسانی
  • دانشنامه سواد رسانه
    • خانواده و فضای مجازی
    • کودکان و فضای مجازی
    • زیست فناورانه
    • فیک نیوز ها
    • فکت چک | Fact-Check
    • سلامت روان در فضای مجازی
    • سلامت جسم در فضای مجازی
    • سندروم های فضای مجازی
    • سیاست و بین الملل
    • هوش دیجیتال
    • امنیت سایبری
    • جنگ روایت ها
    • نشست ها وکارگاه ها
  • تولیدات

    اخبار

    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • اطلاعیه ها

    آثار تصویری

    • موشن گرافیک
    • ویدیو کلیپ ها
    • پادکست

    آثار محتوایی

    • اینفوگرافیک
    • مقالات
    • یادداشت و گفتگو ها

    معرفی کتاب

    • معرفی کتاب هفته
    • شما معرفی کنید
  • فروشگاه سواد رسانه
    • حساب کاربری
    • سفارشات من
    • سبد خرید
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
    • معرفی
    • سرفصل های تدریس و ارائه
    • سرفصل دوره ها
0
ورود و ثبت نام

وبلاگ

پایگاه شخصی محمد لسانی بلاگ اخبار سواد رسانه ایران نبض بازار فناوری تبلیغات آنلاین به دست گوگل افتاد

نبض بازار فناوری تبلیغات آنلاین به دست گوگل افتاد

اخبار سواد رسانه ایران
ارسال شده توسط ادمین نویسنده 2
۱۴۰۴/۰۱/۳۰

قاضی دادگاهی در آمریکا اعلام کرد گوگل به طور غیرقانونی بر دو بازار فناوری تبلیغات آنلاین سلطه کرده است.

به گزارش رویترز، این ضربه دیگری به شرکت فناوری مذکور است و زمینه را برای دادستان های آنتی تراست جهت تجزیه محصولات تبلیغاتی اش هموار می کند.

لئونی برینکما قاضی دادگاهی در ایالت ویرجینیا اعلام کرد گوگل برای کسب و حفظ عمدی قدرت انحصاری در بازارهای مخصوص ناشران و سرورهای تبلیغاتی و همچنین بازار تبادل آگهی که بین خریدار و فروشنده وجود دارد، مقصر است.

این تصمیم زمینه را برای یک جلسه استماع دیگر جهت تعیین اقداماتی که گوگل باید برای احیای رقابت در این بازارها انجام دهد مانند فروش بخش هایی از کسب وکار در یک دادگاه دیگر که البته هنوز تعیین نشده، فراهم می کند.

این دومین رای دادگاه مبنی انحصار قدرت غیرقانونی توسط گوگل است. پیش از این نیز دادگاهی دیگر رای مشابهی درباره جستجوی آنلاین صادر کرده بود.

ناشران سرورهای تبلیغاتی پلتفرم هایی هستند که از سوی وب سایت ها برای ذخیره سازی و مدیریت ذخایر تبلیغات دیجیتال آنها استفاده می شوند. این فناوری در کنار تبادل تبلیغات به ناشران اخبار و دیگر تهیه کنندگان آنلاین محتوا اجازه می دهد از فروش تبلیغات درآمدزایی کنند. این سرمایه ها جریان حیات اینترنت به حساب می آیند.

برینکما در این باره نوشت: این عملکرد انحصاری گوگل علاوه بر محروم کردن رقبا از رقابت به مشتریانش، فرایند رقابت و درنهایت مصرف کنندگان اطلاعات در وب آسیب زیادی زده است.

با این وجود رگولاتورهای آنتی تراست نتوانستند ادعاهای جداگانه مبنی بر آنکه شرکت در شبکه های آگهی انحصار دارد را اثبات کنند.

اشتراک گذاری:
برچسب ها: فناوری_تبلیغات_گوگل

استان زنجان انتخابات ایرنا بسیج دانشجویی بسیج هنرمندان تیک تاک جام جم جبهه مقاومت جریان شناسی جنگ جهانی رسانه ای جنگ روایت ها جنگ شناختی جهاد تبیین خبر جعلی خبرگزاری دانشجو خبرگزاری صداوسیما خبرگزاری مهر دانشگاه امام صادق دوره های سواد رسانه رسانه روابط عمومی سراج سلبریتی سندروم های فضای مجازی سواد رسانه سواد رسانه ای شبکه های اجتماعی صفحه اختصاصی طوفان الاقصی غزه فضای مجازی فلسطین فکت چک قدس آنلاین لسانی سواد رسانه محمد لسانی نسل زد نمایشگاه رسانه‌های ایران همشهری هوش مصنوعی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ژورنالیسم کارگاه سواد رسانه کارگاه سواد رسانه ای کانون پرورش فکری

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • گوگل برای توسعه نرم افزار با هوش مصنوعی گام نخست را برداشت

    2 بازدید

  • هوش مصنوعی در آمریکا باعث افزایش تنش می شود

    4 بازدید

  • استاندارد هرزه‌نگاری در قانون مشخص می شود

    3 بازدید

  • زنگ‌های خطر برای شغل روزنامه‌نگاری به صدا درآمد

    4 بازدید

  • اینترنت 5G از گوشی های سامسونگ در ایران شروع به کار می کنند

    5 بازدید

  • اوپن آن در صدر جدول بازار مشتریان قرار گرفت

    4 بازدید

قدیمی تر مالک اینستاگرام تیک تاک را یک تهدید فوری خواند
جدیدتر هوش مصنوعی وارد دروس درسی چینی هاشد
درخواست کارگاه سواد رسانه
درخواست مشاوره محمد لسانی
محصولات فروش ویژه
  • دوره شناخت رسانه‌های اجتماعی
  • جدید
  • محبوب
قبلی بعدی
logo-samandehi
ناحیه کاربری
  • عضویت در سایت
  • حساب کاربری
  • سفارشات من
  • سبد خرید
دسترسی سریع
  • اخبــــار
  • تولیدات رسانه ای
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
  • نشست ها و کارگاه ها
  • گزارش تصویری
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
محمد لسانی | کارشناس حوزه رسانه و فضای مجازی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
جستجو

جستجو با زدن Enter و بستن با زدن ESC