شاخصههای کار نمایشی و ده پرهیز برای مدیران
ارسال شده توسط محمد لسانی
۱۷/۱۰/۱۴۰۱
13 بازدید
رهبر معظم انقلاب که در یک سال اخیر چندین بار” کار نمایشی” را تقبیح و نکوهش کردند، در دیدار با هیئت دولت هم به این مسئله اشاره و مدیران را از آن برحذر داشتند. در این نوشتار به بررسی شاخصه های کار نمایشی می پردازیم:
* کار برای خود نه خدا
* محوریت فرد به جای فعل
* محوریت وقایع به جای وظایف
* محوریت خواست مدیر به جای نیاز مردم
* محاسبه گری به جای کنشگری
* لذت نفس به جای ذلت نفس
* آمارسازی و بزرگ کردن ابعاد یک اتفاق
* چهره دوگانه داشتن
* سهیم نکردن دیگران و لوگومحوری
* عدم تحمل نقد و مزدورپروری در عرصه رسانه
گرچه از “کار نمایشی” باید پرهیز کرد اما از اهمیت “نمایش کارها” نباید غافل شد. باتلاق کار نمایشی نباید چشمه اطلاع رسانی را خشک کند و باعث تعلل و تعطیل بخش مهم خبری و خبررسانی در دستگاه ها شود.
" توجه "
جهت خواندن متن کامل یادداشت در قالب پی دی اف گزینه دانلود فایل را کلیک نمایید .
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
سی ان ان هم از هشتگ سازی رباتیک شاکی شد!
در هفته های گذشته حجم بالای ارسال مطالب و هشتگ...
شش دسته مواجهه رسانهای با درگذشت مهسا امینی
1️⃣ مواجهه سیاه: بر اساس جنگ رسانهای و فاقد اصول...
اربعین و خلق رویای جدید و جهانی
📰 مصاحبه روزنامه فرهیختگانمحمد لسانی، کارشناس رسانه، درباره پیادهروی اربعین...
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.