رغبت جوانان به کسب و کارهای اینترنتی
بررسی دلایل رغبت جوانان به کسب و کارهای اینترنتی توسط کارشناس حوزه کار و رسانه
هادی ابوی کارشناس حوزه کار و رسانه ، اینطور عنوان کرد که در حال حاضر به دلیل کاهش نرخ بیکاری و هم چنین تغییر و تحولات بازار، نوع مشاغل تغییر کرده و مشاغل جدیدی به وجود آمده که عمدتا در بستر اینترنت و فضای مجازی شکل گرفته است.
وی ادامه داد: زمانی دلیل بیکاری فارغ التحصیلان و نیروهای کار فقدان مهارت عنوان میشد و کارفرمایان به دنبال نیروی کار ماهر بودند ولی اکنون بسیاری از کارخانهها و کارفرمایان تنها به دنبال نیروی کار هستند در حالی که طبق اعلام مراجع رسمی آماری، نرخ بیکاری کاهش یافته است.
این فعال حوزه کارو رسانه افزود: بیکاری از آنجا میآید که جوینده کار داشته باشیم و عدهای در جستوجوی شغل ثبتنام کرده باشند ولی امروز بخشی از جوانان و نیروهای کار انگیزه چندانی برای اشتغال در کارهای با دستمزد حداقل ۶ میلیون تومان ندارند و ترجیح میدهند به مشاغل اینترنتی که زودبازدهتر هستند، روی بیاورند.
ابوی تصریح کرد: بسیاری از افراد تحصیلکرده و جویای کار از کسب و کارهای اینترنتی استقبال کرده و در بستر فضای مجازی فعالیت میکنند و یک عده نیز در مشاغل غیر رسمی و کاذب کسب درآمد میکنند که نشان میدهد نوع نگاه افراد به شغل و مشاغل ایجادی تغییر کرده است.
وی گفت: افرادی که در رشتههای پوشاک و صنایع غذایی فارغالتحصیل شدهاند وقتی شغل مناسب خود را پیدا نمیکنند، به فضای مجازی و کسب و کارهای اینترنتی رغبت نشان میدهند زیرا بدون داشتن کارفرما و یا صرف زمان طولانی به سود و درآمدزایی بیشتر دست پیدا میکنند.
این فعال حوزه کارورسانه در توضیح دلیل این امر گفت: شاید یکی از دلایلی که باعث شده افراد از حقوق و مزایای مصوب قانونی استقبال نکنند، شرایط معیشتی خانوارهاست و افراد ترجیح میدهند در مشاغلی که درآمد بیشتری از آن کسب میکنند ولو کاذب یا غیررسمی فعالیت کنند
استان زنجان انتخابات ایرنا بسیج دانشجویی بسیج هنرمندان تیک تاک جام جم جبهه مقاومت جریان شناسی جنگ جهانی رسانه ای جنگ روایت ها جنگ شناختی جهاد تبیین خبر جعلی خبرگزاری دانشجو خبرگزاری صداوسیما خبرگزاری مهر دانشگاه امام صادق رسانه روابط عمومی سراج سلبریتی سندروم های فضای مجازی سواد رسانه سواد رسانه ای شارلی ابدو شبکه های اجتماعی صفحه اختصاصی طوفان الاقصی غزه فضای مجازی فلسطین فکت چک قدس آنلاین محمد لسانی نسل زد نمایشگاه رسانههای ایران همشهری هوش مصنوعی والدین و حضور فرزندان در شبکه های اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ژورنالیسم کارگاه سواد رسانه کارگاه سواد رسانه ای کانون پرورش فکری
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
اپل و متا از پیمان هوش مصنوعی امتناع کردند
17 بازدید
-
حذف رسانه های روسیه در تیک تاک
17 بازدید
-
متا از قوانین هوش مصنوعی اروپا سر باز زد
18 بازدید
-
هوش مصنوعی در بازار جهانی رکورد می زند
14 بازدید
-
سم آلتمن:منتظر ابرهوش مصنوعی باشید
19 بازدید
-
حکمرانی هوش مصنوعی موضوع همکاری سازمان ملل با سازمان توسعه اقتصاد
16 بازدید