جستجو برای:
  • دوره ها
    • حساب کاربری
    • سبد خرید
  • بلاگ
  • سرفصل های تدریس و ارائه
  • اخبار
  • محمد لسانی
  • گالری تصاویر
  • فروشگاه
  • درخواست برگزاری دوره آموزشی
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
 

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • دوره ها
  • گالری تصاویر
  • حساب کاربری
  • سبد خرید
  • پرداخت
  • ‌
پایگاه شخصی محمد لسانی
  • دانشنامه سواد رسانه
    • خانواده و فضای مجازی
    • کودکان و فضای مجازی
    • زیست فناورانه
    • فیک نیوز ها
    • فکت چک | Fact-Check
    • سلامت روان در فضای مجازی
    • سلامت جسم در فضای مجازی
    • سندروم های فضای مجازی
    • سیاست و بین الملل
    • هوش دیجیتال
    • امنیت سایبری
    • جنگ روایت ها
    • نشست ها وکارگاه ها
  • تولیدات

    اخبار

    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • اطلاعیه ها

    آثار تصویری

    • موشن گرافیک
    • ویدیو کلیپ ها
    • پادکست

    آثار محتوایی

    • اینفوگرافیک
    • مقالات
    • یادداشت و گفتگو ها

    معرفی کتاب

    • معرفی کتاب هفته
    • شما معرفی کنید
  • فروشگاه سواد رسانه
    • حساب کاربری
    • سفارشات من
    • سبد خرید
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
    • معرفی
    • سرفصل های تدریس و ارائه
    • سرفصل دوره ها
0
ورود و ثبت نام

وبلاگ

پایگاه شخصی محمد لسانی بلاگ اخبار سواد رسانه ایران بیشترین درآمد رسانه ها از کاربران کودک در آمریکا

بیشترین درآمد رسانه ها از کاربران کودک در آمریکا

اخبار سواد رسانه ایران
ارسال شده توسط ادمین نویسنده 2
۱۴۰۲/۱۰/۱۲

بررسی محققان دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد، شرکت‌های فناوری مالک رسانه‌های اجتماعی در سالی که گذشت، مجموعأ بیش از ۱۱ میلیارد دلار از تبلیغات برای خردسالان در ایالات متحده درآمد کسب کرده اند

طی مطالعه و بررسی محققان دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد، شرکت‌های فناوری مالک رسانه‌های اجتماعی در سالی که گذشت، مجموعأ بیش از ۱۱ میلیارد دلار از تبلیغات برای خردسالان در ایالات متحده به دست آوردند. محققان، این یافته‌ها را مؤید نیاز به تنظیم‌گری دولتی رسانه‌های اجتماعی دانستند. آن‌ها می‌گویند، شرکت‌هایی که از کاربران کودک پلتفرم‌هایشان کسب درآمد می‌کنند، نتوانسته‌اند به شکلی رضایت‌بخش خودتنظیم‌گری کنند. این محققان خاطرنشان می‌کنند، تنظیم‌گری و شفافیت بیشتر از سوی شرکت‌های فناوری می‌تواند، به کاهش آسیب‌های سلامت روانی جوانان و اقدامات بالقوه مضر تبلیغاتی که کودکان و نوجوانان را هدف قرار می‌دهد، کمک کند.

محققان و قانون‌گذاران مدت‌هاست که بر اثرات منفی ناشی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و الگوریتم‌های شخصی‌سازی شده آن‌ها تمرکز کرده‌اند. این الگوریتم‌ها می‌توانند، کودکان را به سمت استفاده بیش از حد از رسانه‌های اجتماعی سوق دهند. قانون‌گذاران در ایالت‌هایی مانند نیویورک و یوتا قوانینی را در سال ۲۰۲۳ معرفی یا تصویب کردند که استفاده از رسانه‌های اجتماعی توسط کودکان را محدود می‌کرد. در این میان متا، مالک اینستاگرام و فیس‌بوک، به اتهام مشارکت در بحران سلامت روان هدف شکایت ده‌ها ایالت قرار گرفته است.

براین آستین، استاد گروه علوم اجتماعی و رفتاری در دانشگاه هاروارد و نویسنده ارشد این پژوهش، گفت: «اگرچه پلتفرم‌های اجتماعی ممکن است، ادعا کنند که می‌توانند اقدامات خود را برای کاهش آسیب به جوانان تنظیم‌گری کنند، اما هنوز این کار را انجام نداده‌اند و بررسی‌های ما نشان می‌دهد که آن‌ها انگیزه‌های مالی زیادی برای تعویق انجام اقدامات مؤثر و محسوس در راستای محافظت از کودکان دارند.»

آکادمی اطفال آمریکا در گزارشی سیاستی در سال ۲۰۲۰، کودکان را در برابر اثرات متقاعدکننده تبلیغات، آسیب‌پذیر دانست. کمیسیون تجارت فدرال نیز با افزایش نگرانی‌ها نسبت به رسانه‌های اجتماعی و سلامت روان کودکان، در اوایل ماه دسامبر ۲۰۲۳ پیشنهاد کرد تغییرات گسترده‌ای در قوانین پیشین لحاظ شود که به موجب آن، نحوه ردیابی و تبلیغ شرکت‌های آنلاین برای کودکان تنظیم گردد. تغییرات پیشنهادی شامل غیرفعال کردن تبلیغات هدفمند برای کودکان زیر ۱۳ سال به طور پیش‌فرض و محدود کردن اعلان‌ها می‌شود.

پژوهش هاروارد نشان می‌دهد که در سال میلادی گذشته، یوتیوب بیشترین درآمد تبلیغاتی را از کاربران زیر ۱۲ سال به دست آورده است و اینستاگرام و فیس‌بوک رتبه‌های بعدی را از آن خود کرده‌اند. در همین حال، اینستاگرام بیشترین درآمد تبلیغاتی را از کاربران ۱۳ تا ۱۷ ساله کسب کرده و پس از آن تیک‌تاک و یوتیوب قرار گرفته‌اند. محققان همچنین تخمین می‌زنند که اسنپ‌چت بیشترین سهم از درآمد کلی تبلیغات خود (۴۱ درصد) را در سال ۲۰۲۲ از کاربران زیر ۱۸ سال، به دست آورده است و پس از آن تیک‌تاک، یوتیوب و اینستاگرام  قرار دارند.

اشتراک گذاری:
برچسب ها: ایالات متحده_رسانه_شبکه های اجتماعی_کاربران کودک_

استان زنجان انتخابات ایرنا بسیج دانشجویی بسیج هنرمندان تیک تاک جام جم جبهه مقاومت جریان شناسی جنگ جهانی رسانه ای جنگ روایت ها جنگ شناختی جهاد تبیین خبر جعلی خبرگزاری دانشجو خبرگزاری صداوسیما خبرگزاری مهر دانشگاه امام صادق دوره های سواد رسانه رسانه روابط عمومی سراج سلبریتی سندروم های فضای مجازی سواد رسانه سواد رسانه ای شبکه های اجتماعی صفحه اختصاصی طوفان الاقصی غزه فضای مجازی فلسطین فکت چک قدس آنلاین لسانی سواد رسانه محمد لسانی نسل زد نمایشگاه رسانه‌های ایران همشهری هوش مصنوعی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ژورنالیسم کارگاه سواد رسانه کارگاه سواد رسانه ای کانون پرورش فکری

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • با ایجنت هوش مصنوعی مایکروسافت حالا ایرادات ویندوز را به‌راحتی حل کنید

    3 بازدید

  • مرگ اسکایپ فرا رسید

    4 بازدید

  • جلسه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات برگزار شد

    5 بازدید

  • اپل دست به ساخت هوش مصنوعی برنامه نویس زد

    7 بازدید

  • شهریور روز های داغی برای گوگل رقم می زند

    4 بازدید

  • مهم ترین قسمت سند هوش مصنوعی اجرا شد

    5 بازدید

قدیمی تر ایجاد کارگروه هوش مصنوعی پیمان شانگهای درایران
جدیدتر اعتیاد نوجوانان بریتانیایی به رسانه‌های اجتماعی
درخواست کارگاه سواد رسانه
درخواست مشاوره محمد لسانی
محصولات فروش ویژه
  • دوره شناخت رسانه‌های اجتماعی
  • جدید
  • محبوب
قبلی بعدی
logo-samandehi
ناحیه کاربری
  • عضویت در سایت
  • حساب کاربری
  • سفارشات من
  • سبد خرید
دسترسی سریع
  • اخبــــار
  • تولیدات رسانه ای
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
  • نشست ها و کارگاه ها
  • گزارش تصویری
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
محمد لسانی | کارشناس حوزه رسانه و فضای مجازی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
جستجو

جستجو با زدن Enter و بستن با زدن ESC