جستجو برای:
  • دوره ها
    • حساب کاربری
    • سبد خرید
  • بلاگ
  • سرفصل های تدریس و ارائه
  • اخبار
  • محمد لسانی
  • گالری تصاویر
  • فروشگاه
  • درخواست برگزاری دوره آموزشی
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
 

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • دوره ها
  • گالری تصاویر
  • حساب کاربری
  • سبد خرید
  • پرداخت
  • ‌
پایگاه شخصی محمد لسانی
  • دانشنامه سواد رسانه
    • خانواده و فضای مجازی
    • کودکان و فضای مجازی
    • زیست فناورانه
    • فیک نیوز ها
    • فکت چک | Fact-Check
    • سلامت روان در فضای مجازی
    • سلامت جسم در فضای مجازی
    • سندروم های فضای مجازی
    • سیاست و بین الملل
    • هوش دیجیتال
    • امنیت سایبری
    • جنگ روایت ها
    • نشست ها وکارگاه ها
  • تولیدات

    اخبار

    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • اطلاعیه ها

    آثار تصویری

    • موشن گرافیک
    • ویدیو کلیپ ها
    • پادکست

    آثار محتوایی

    • اینفوگرافیک
    • مقالات
    • یادداشت و گفتگو ها

    معرفی کتاب

    • معرفی کتاب هفته
    • شما معرفی کنید
  • فروشگاه سواد رسانه
    • حساب کاربری
    • سفارشات من
    • سبد خرید
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
    • معرفی
    • سرفصل های تدریس و ارائه
    • سرفصل دوره ها
0
ورود و ثبت نام

وبلاگ

پایگاه شخصی محمد لسانی بلاگ دانشنامه سواد رسانه جنگ روایت ها انسان‌رسانه غزه، پیروز در جنگ روایت ها

انسان‌رسانه غزه، پیروز در جنگ روایت ها

جنگ روایت ها ، یادداشت ها و گفتگوها
ارسال شده توسط ادمین نویسنده
۱۴۰۲/۱۰/۰۹
انسان‌رسانه غزه، پیروز در جنگ روایت ها محمد لسانی

محمد لسانی، استاد سواد رسانه دانشگاه درباره موضوع غزه و اهمیت رسانه‌ها می‌گوید: «تا میزان قابل ملاحظه‌ای، اسرائیل و متحدانش در جنگ رسانه‌ای غزه ناکام مانده‌اند چرا که در عصر «رسانه‌های اجتماعی» به جای «رسانه‌های مسلط» اصحاب قدرت نمی‌توانند فیلترینگ پنهان (shadowban) خود را داشته باشند.»

محمد لسانی، استاد سواد رسانه دانشگاه درباره موضوع غزه و اهمیت رسانه‌ها می‌گوید: «تا میزان قابل ملاحظه‌ای، اسرائیل و متحدانش در جنگ رسانه‌ای غزه ناکام مانده‌اند چرا که در عصر «رسانه‌های اجتماعی» به جای «رسانه‌های مسلط» اصحاب قدرت نمی‌توانند فیلترینگ پنهان (shadowban) خود را داشته باشند.»

محمد لسانی، استاد سواد رسانه‌ای دانشگاه گفت: «بحث اصلی که مهم است، تفاوت رسانه جمعی با رسانه اجتماعی است. دوران رسانه‌های جمعی، دوران کنترل و مدیریت هدفمند و کانالیزه کردن اطلاعات بود. به نحوی که اصحاب قدرت در دوران رسانه جمعی، امکان کنترل کامل صداها را داشتند اما در دوران رسانه‌های اجتماعی، کنشگری کاربران و خلاقیت آنها، امکان دورزدن بسیاری از خلاقیت‌های آنها و همچنین فضای بسته اطلاعات را فراهم می‌کند. در حوزه غزه هم گرچه در زمینه فیلترینگ در سایه یا فیلترینگ پنهان (shadowban)، اصحاب قدرت و ثروت سعی کردند در مقابل صدای مردم مظلوع غزه ایستادگی کنند و آن را به هر نحوی مسدود کنند، اما پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی مسیر را به سمتی پیش بردند که شاهد تظاهرات چند صد هزار نفری در قلب واشنگتن، پاریس و اروپا بودیم. به نظر می‌رسد رسانه اجتماعی به خوبی مدیریت پیام را چند بعدی و غیر متمرکز کرده و برای کاربران هم نقش خاص و ویژه‌ای را برقرار شده است.»

وی با اشاره صریح‌تر به این موضوع که رسانه‌های خارجی چگونه ناکام مانده‌اند و برای جبران ناکامی‌های خود چه کار می‌کنند توضیح داد: «اتفاقی که می‌افتد این است که ما در حوزه رسانه‌های طرفدار اسرائیل شاهد پمپاژ پول و خبر فیک و اتکا به رسانه‌های مسلط(mainstream) هستیم. کمپین‌های تبلیغات پولی در شبکه‌های اجتماعی به نفع رژیم صهیونیستی و با مادرخرجی رژیم صهیونیستی انجام شد. به همین دلیل آنها هم سعی کردند فرایند توفیق خودشان را با همان ثروت و قدرت ادامه دهند.»

وی در پاسخ به این پرسش که نقش ایالات متحد امریکا در این بین چه بوده است، افزود: «بایدن بلندگوی فیک نیوز شد. یعنی سربریدن ۴۰ نوزاد که توسط i۲۴news (شبکه اسرائیلی) بیان شد، توسط هیچ رئیس جمهور و مقام رسمی مگر بایدن عنوان نشده بود. رئیس جمهور امریکا در دیدار با انجمن‌های یهودی، اعلام ناراحتی و انزجار کرد که چگونه جهان به اینجا رسیده که ۴۰ نوزاد سر بریده می‌شوند و به همین دلیل به صورت خاص هم رسانه‌های مسلط، رئیس جمهور و ساختار ایالات متحد امریکا، در چند دور وتو و رأی منفی که این کشور علیه آتش‌بس در غزه داد، برای افکار عمومی جا انداخت که انگیس، امریکا و رژیم صهیونیستی متحدان عیان و روی صحنه‌اند و در جنایات شریک هم‌اند.»

لسانی در پایان یادآور شد: «انسانیت زدایی رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی از مردم فلسطین، در طرحی بود که آنها پیش گرفتند. در این طرح، تیترها و مصاحبه‌هایی که آنها تهیه و تنظیم می‌کردند، آنان را تحت عنوان حیوانات و نازی‌ها تصویر کردند. حتی الفاظی به آنها دادند که سابقه نداشت. مشاور بنیامین نتانیاهو، حنانیا نفتالی از کودکان فلسطینی با عنوان «بمب‌های متحرک» یاد کرد. او مشاور بلندپایه نتانیاهوست و می‌گوید که باید جهان از ما خشنود باشد که اجازه نمی‌دهیم این بمب‌های کوچک در سطح اروپا و امریکا منفجر شوند! با همین گفته و واکنش کوتاه پیداست که او مجوز کشتار عظیم می‌دهد و قریب به ۱۰۰ خبرنگار کشته می‌شوند و این ۱۰۰ نفر بالاتر از کشته شدگان تعداد خبرنگاران جنگ جهانی اول و دوم است. این مهم ثابت می‌کند که در این زمینه صدای نه تنها فلسطینیان بلکه هر کسی که هنجره مردم مظلوم فلسطین باشد، توسط رژیم صهیونیستی مورد هجمه سنگین قرار خواهد گرفت.»

 

منبع خبر : همشهری

اشتراک گذاری:
برچسب ها: جنگ روایت هاطوفان الاقصیغزهمحمد لسانی

استان زنجان انتخابات ایرنا بسیج دانشجویی بسیج هنرمندان تیک تاک جام جم جبهه مقاومت جریان شناسی جنگ جهانی رسانه ای جنگ روایت ها جنگ شناختی جهاد تبیین خبر جعلی خبرگزاری دانشجو خبرگزاری صداوسیما خبرگزاری مهر دانشگاه امام صادق دوره های سواد رسانه رسانه روابط عمومی سراج سلبریتی سندروم های فضای مجازی سواد رسانه سواد رسانه ای شبکه های اجتماعی صفحه اختصاصی طوفان الاقصی غزه فضای مجازی فلسطین فکت چک قدس آنلاین لسانی سواد رسانه محمد لسانی نسل زد نمایشگاه رسانه‌های ایران همشهری هوش مصنوعی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ژورنالیسم کارگاه سواد رسانه کارگاه سواد رسانه ای کانون پرورش فکری

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • نظام فضای مجازی : راهبردنگاری و قانونمداری | یادداشت محمد لسانی در فارس نیوز
    نظام فضای مجازی : راهبردنگاری و قانونمداری | یادداشت محمد لسانی در فارس نیوز

    48 بازدید

  • اقتصاد توجه مبنای فهم رفتار زیگزاگی و حاشیه سازی سلبریتی ها محمد لسانی سید جواد هاشمی علی ضیا
    اقتصاد توجه مبنای فهم رفتار زیگزاگی و حاشیه سازی سلبریتی ها

    42 بازدید

  • مصاحبه روزنامه کیهان با محمد لسانی در مورد بایسته های فضای مجازی
    مصاحبه روزنامه کیهان با محمد لسانی در مورد بایسته های فضای مجازی

    47 بازدید

  • یادداشت محمد لسانی در روزنامه ایران تلویزیون تعاملی؛ تعلل ها و خسارت ها
    یادداشت محمد لسانی در روزنامه ایران | تلویزیون تعاملی؛ تعلل ها و خسارت ها

    46 بازدید

  • محمد لسانی در سرمقاله روزنامه همشهری نوشت: نیاز به نظام برای فضای مجازی
    محمد لسانی در سرمقاله روزنامه همشهری نوشت: نیاز به نظام برای فضای مجازی

    43 بازدید

  • کشور‌ها و حکمرانی در فضای مجازی | مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان
    کشور‌ها و حکمرانی در فضای مجازی | مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان

    42 بازدید

قدیمی تر کارگاه آموزشی برای مدیران کل روابط عمومی دستگاههای استان فارس
جدیدتر ابلاغ سند ملی هوش مصنوعی ایران
درخواست کارگاه سواد رسانه
درخواست مشاوره محمد لسانی
محصولات فروش ویژه
  • دوره شناخت رسانه‌های اجتماعی
  • جدید
  • محبوب
قبلی بعدی
logo-samandehi
ناحیه کاربری
  • عضویت در سایت
  • حساب کاربری
  • سفارشات من
  • سبد خرید
دسترسی سریع
  • اخبــــار
  • تولیدات رسانه ای
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
  • نشست ها و کارگاه ها
  • گزارش تصویری
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
محمد لسانی | کارشناس حوزه رسانه و فضای مجازی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
جستجو

جستجو با زدن Enter و بستن با زدن ESC