جستجو برای:
  • دوره ها
    • حساب کاربری
    • سبد خرید
  • بلاگ
  • سرفصل های تدریس و ارائه
  • اخبار
  • محمد لسانی
  • گالری تصاویر
  • فروشگاه
  • درخواست برگزاری دوره آموزشی
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
 

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • دوره ها
  • گالری تصاویر
  • حساب کاربری
  • سبد خرید
  • پرداخت
  • ‌
پایگاه شخصی محمد لسانی
  • دانشنامه سواد رسانه
    • خانواده و فضای مجازی
    • کودکان و فضای مجازی
    • زیست فناورانه
    • فیک نیوز ها
    • فکت چک | Fact-Check
    • سلامت روان در فضای مجازی
    • سلامت جسم در فضای مجازی
    • سندروم های فضای مجازی
    • سیاست و بین الملل
    • هوش دیجیتال
    • امنیت سایبری
    • جنگ روایت ها
    • نشست ها وکارگاه ها
  • تولیدات

    اخبار

    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • اطلاعیه ها

    آثار تصویری

    • موشن گرافیک
    • ویدیو کلیپ ها
    • پادکست

    آثار محتوایی

    • اینفوگرافیک
    • مقالات
    • یادداشت و گفتگو ها

    معرفی کتاب

    • معرفی کتاب هفته
    • شما معرفی کنید
  • فروشگاه سواد رسانه
    • حساب کاربری
    • سفارشات من
    • سبد خرید
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
    • معرفی
    • سرفصل های تدریس و ارائه
    • سرفصل دوره ها
0
ورود و ثبت نام

وبلاگ

پایگاه شخصی محمد لسانی بلاگ اخبار سواد رسانه ایران مهلت 2ماهه اتحادیه اروپا برای ایجاد ارتباط بین پیامرسان ها

مهلت 2ماهه اتحادیه اروپا برای ایجاد ارتباط بین پیامرسان ها

اخبار سواد رسانه ایران
ارسال شده توسط ادمین نویسنده 2
۱۴۰۲/۱۰/۲۶

اتحادیه اروپا شرکت‌های بزرگ فناوری را ملزم کرده تا طی چند ماه آینده قابلیتی را ایجاد کنند که کاربران پیام رسان‌های مختلف بتوانند به یکدیگر پیام ارسال کنند.

اتحادیه اروپا در سال 2022، اعلام کرد قابلیت تعاملی برای پلتفرم‌های پیام‌رسان یک نیاز کلیدی است. قابلیت تعاملی یعنی اینکه کاربران سیگنال، تلگرام یا اسنپ چت بتوانند بدون نیاز به ایجاد حساب برای کاربران واتس‌  اپ یا فیسبوک مسنجر پیام ارسال کنند. در واقع قابلیت تعاملی یعنی تعامل پذیری بیشتر بین کاربران شبکه‌های اجتماعی که با نام قانون تعامل از آن یاد خواهیم کرد.

قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) به سرویس‌های پیام‌رسان جدید اجازه می‌دهد تا از بزرگترین سرویس‌های پیام‌رسان (مانند واتساپ، فیس‌بوک مسنجر و آی مسیج) قابلیت تعامل (قابلیت تبادل پیام) را درخواست کند. این قابلیت ابزاری مهم برای ارتقای رقابت و جلوگیری از انحصارطلبی است.

تعامل پذیری در قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا

قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا یک قانون پیچیده جدید با هدف رسیدگی به قدرت شرکت های بزرگ فناوری و جلوگیری از انحصار آنها است. در این قانون مواردی در رابطه با قابلیت تعامل بین شبکه‌های اجتماعی در نظر گرفته شده است.

بر اساس قانون بازارهای دیجیتال که نوامبر(آبان-آذر) گذشته لازم‌الاجرا شد، شرکت‌هایی با بیش از 45 میلیون کاربر فعال ماهانه و سرمایه بازار 75 میلیارد یورو به عنوان در‌بانی در نظر گرفته می‌شوند که یک سرویس پلتفرم اصلی را ارائه می‌کنند. شرکت‌های حوزه فناوری بر اساس ابعاد و اندازه خود، تعداد کاربران و درآمدی که به دست می‌آورند به عنوان شرکت‌های تاثیرگذار و دربان این حوزه شناخته می‌شوند.

تحت این قانون به طور خاص، دربان های فناوری ملزم خواهند شد خدمات پیام رسانی خود را با درخواست توسعه دهندگان رقیب و با سایر برنامه های پیام رسان سازگار کنند.

ماده 7 این قانون وظیفه ای را برای دربان های فناوری ایجاد می کند تا از تعامل پذیری و قابلیت ارسال پیام بین برنامه ها اطمینان حاصل کنند.

قانون قابلیت تعامل شامل برنامه‌های پیام‌رسان اپل، گوگل، پلتفرم‌های متا (به عنوان مثال، فیس‌بوک مسنجر، واتس‌اپ، پیام‌رسان دایرکت اینستاگرام) و مایکروسافت می‌شود. این سرویس‌ها روی هم میلیاردها کاربر دارند.

شرکت های دربان فناوری تا ماه مارس 2024(اسفند1402-فروردین1403) فرصت دارند تا از مجموعه کامل تعهدات پیروی کنند، به این معنی که قابلیت همکاری در برنامه های پیام رسان آنها فعال شود.

لازم به ذکر است که پیام‌رسان‌های بومی ایرانی از ابتدای امسال قابلیت ارسال پیام به یکدیگر را اضافه کرده‌ بودند. یعنی کاربر می‌تواند با اکانت خود در یک پیام‌رسان به کاربری در دیگر پیام‌رسان‌ها پیام دهد
اشتراک گذاری:
برچسب ها: ارتباط_اتحادیه اروپا_پیام رسان ها_فیسبوک_تلگرام_چت

استان زنجان انتخابات ایرنا بسیج دانشجویی بسیج هنرمندان تیک تاک جام جم جبهه مقاومت جریان شناسی جنگ جهانی رسانه ای جنگ روایت ها جنگ شناختی جهاد تبیین خبر جعلی خبرگزاری دانشجو خبرگزاری صداوسیما خبرگزاری مهر دانشگاه امام صادق دوره های سواد رسانه رسانه روابط عمومی سراج سلبریتی سندروم های فضای مجازی سواد رسانه سواد رسانه ای شبکه های اجتماعی صفحه اختصاصی طوفان الاقصی غزه فضای مجازی فلسطین فکت چک قدس آنلاین لسانی سواد رسانه محمد لسانی نسل زد نمایشگاه رسانه‌های ایران همشهری هوش مصنوعی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ژورنالیسم کارگاه سواد رسانه کارگاه سواد رسانه ای کانون پرورش فکری

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • با ایجنت هوش مصنوعی مایکروسافت حالا ایرادات ویندوز را به‌راحتی حل کنید

    3 بازدید

  • مرگ اسکایپ فرا رسید

    4 بازدید

  • جلسه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات برگزار شد

    5 بازدید

  • اپل دست به ساخت هوش مصنوعی برنامه نویس زد

    7 بازدید

  • شهریور روز های داغی برای گوگل رقم می زند

    4 بازدید

  • مهم ترین قسمت سند هوش مصنوعی اجرا شد

    5 بازدید

قدیمی تر آموزش سوادرسانه ای به دانش آموزان در کالیفرنیا
جدیدتر حساسیت اینستاگرام به خواب شبانه کودکان
درخواست کارگاه سواد رسانه
درخواست مشاوره محمد لسانی
محصولات فروش ویژه
  • دوره شناخت رسانه‌های اجتماعی
  • جدید
  • محبوب
قبلی بعدی
logo-samandehi
ناحیه کاربری
  • عضویت در سایت
  • حساب کاربری
  • سفارشات من
  • سبد خرید
دسترسی سریع
  • اخبــــار
  • تولیدات رسانه ای
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
  • نشست ها و کارگاه ها
  • گزارش تصویری
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
محمد لسانی | کارشناس حوزه رسانه و فضای مجازی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
جستجو

جستجو با زدن Enter و بستن با زدن ESC