جستجو برای:
  • دوره ها
    • حساب کاربری
    • سبد خرید
  • بلاگ
  • سرفصل های تدریس و ارائه
  • اخبار
  • محمد لسانی
  • گالری تصاویر
  • فروشگاه
  • درخواست برگزاری دوره آموزشی
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
 

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • دوره ها
  • گالری تصاویر
  • حساب کاربری
  • سبد خرید
  • پرداخت
  • ‌
پایگاه شخصی محمد لسانی
  • دانشنامه سواد رسانه
    • خانواده و فضای مجازی
    • کودکان و فضای مجازی
    • زیست فناورانه
    • فیک نیوز ها
    • فکت چک | Fact-Check
    • سلامت روان در فضای مجازی
    • سلامت جسم در فضای مجازی
    • سندروم های فضای مجازی
    • سیاست و بین الملل
    • هوش دیجیتال
    • امنیت سایبری
    • جنگ روایت ها
    • نشست ها وکارگاه ها
  • تولیدات

    اخبار

    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • اطلاعیه ها

    آثار تصویری

    • موشن گرافیک
    • ویدیو کلیپ ها
    • پادکست

    آثار محتوایی

    • اینفوگرافیک
    • مقالات
    • یادداشت و گفتگو ها

    معرفی کتاب

    • معرفی کتاب هفته
    • شما معرفی کنید
  • فروشگاه سواد رسانه
    • حساب کاربری
    • سفارشات من
    • سبد خرید
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
    • معرفی
    • سرفصل های تدریس و ارائه
    • سرفصل دوره ها
0
ورود و ثبت نام

وبلاگ

پایگاه شخصی محمد لسانی بلاگ دانشنامه سواد رسانه جنگ روایت ها چرا متا به اصلی ترین حامی آزادی قدس یورش برد؟

چرا متا به اصلی ترین حامی آزادی قدس یورش برد؟

جنگ روایت ها ، یادداشت ها و گفتگوها
ارسال شده توسط ادمین نویسنده
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
چرا-متا-به-اصلی-ترین-حامی-آزادی-قدس-یورش-برد؟ محمد لسانی وطن امروز

1- شرکت‌های رسانه‌ اجتماعی عموما رهبران جهان را از ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها معاف می‌کنند، زیرا اخبار و سخنرانی‌های آنها برای رسانه‌ها و مردم دارای ارزش خبری است. این رسم نانوشته مورد تأکید آژانس تلگراف یهود (JTA) قرار گرفته اما در مطلب خود تأکید می‌کند سیدعلی خامنه‌ای از هر جهت یک استثناست، چرا که بارها حماس را ستایش کرده و نابودی اسرائیل را وعده داده است.    

2- واشنگتن‌پست در مطلبی رسما حمایت از فلسطین و عملیات حماس را عامل حذف اکانت رهبر انقلاب برشمرد. دیلی‌میل هم در تیتر اصلی خود نوشت: «متا پس از درخواست‌های مکرر برای محو اسرائیل از روی نقشه جهان، حساب‌های علی خامنه‌ای را بست». تایمز آو اسرائیل اما در یک پیشدستی طمع‌ورزانه، پا را فراتر از شرکت متا برد و از ایلان ماسک و شرکت ایکس (توئیتر سابق) پرسید چرا ۴ حساب کاربری رهبر ایران در شبکه ایکس هنوز فعال است؟  

3- پس از اعلام قطع دسترسی مردم و کاربران به صفحات رهبر انقلاب از سوی شرکت متا که روز جمعه اعلام شد، موجی از خبرها صرفا با نقل این اتفاق در فضای خبری منتشر شد اما چرا فراتر از خبر، درباره علل و دلایل این اتفاق، تفسیر و تحلیلی منتشر نشد؟ این اقدام (بستن صفحات فیس‌بوک و اینستاگرام رهبر انقلاب) که ضد آزادی بیان غربی است و پارادوکس آنها را نمایان می‌کند، بخوبی مورد پرداخت رسانه‌ای و تبیین برای افکار عمومی داخلی و خارجی قرار نگرفته است. در این مورد حتی واشنگتن‌پست نیز با تعجب نوشته است: «شرکت متا مستقر در کالیفرنیا هیچ جزئیاتی درباره استدلال خود ارائه نکرد». ذکر کلی و عدم جوابگویی به خبرنگاران و افکار عمومی که «نقض مکرر خط‌ مشی سازمان‌ها و افراد خطرناک»، مربوط به چه محتواها و چه صفحاتی بوده، باعث ابهام در اعمال استانداردهای شرکت متا شده است. 

4- توجه به لابی فعال صهیونیست‌ها و کنشگری آنها در فضای رسانه‌ای می‌تواند بخوبی ارتباط این اتفاق را با سرمنشأ آن روشن کند. «ران کامپیاس» در JTA (آژانس تلگراف یهود که از سال 1913 در نیویورک فعالیت می‌کند) نوشت: جاناتان گرینبلات (Jonathan Greenblatt) از فعالان حامی صهیونیسم گفته: «ما مدت‌هاست از Meta@ خواسته‌ایم حساب‌های رهبر ایران را حذف کند و تحسین می‌کنیم که بالاخره این اتفاق افتاد. او سال‌ها از این پلتفرم‌ها برای تحریک، مشروعیت بخشیدن به مبازرات ضد صهیونیستی و تهدید استفاده می‌کرد». 

5- مواضع و بیانات رهبر انقلاب بویژه درباره فلسطین توانسته توجه افکار عمومی جهان را جلب کند به نحوی که فارغ از ملاحظات مرسوم در دنیای سیاست با شجاعت و صراحت به دفاع از مظلوم و مرزبندی با ظالم می‌پردازد. بررسی‌های داده‌کاوی (Data Mining) نشان می‌دهد زمان شروع  توفان الاقصی بیش از 100 میلیون بازدید از محتوای صرفا یک حساب رهبر انقلاب که 5 میلیون و 300 هزار عضو داشته، رخ داده است (در این آمار سایر حساب‌های کاربری مورد بررسی قرار نگرفته است). این حساب در مدت فعالیت خود مجموعا 18 میلیون نظر هم از کاربران اخذ کرده که تراز مناسبی برای پیوند میان کاربران با محتوای این صفحه است. 

6- به نظر می‌رسد موج همراهی جهانی با مردم مظلوم فلسطین و کنشگری قاطع و صریح رهبر انقلاب در رسانه، به یک تقاطع رسیده که صفحات رسانه‌های اجتماعی، بهترین بروز و ظهور این همگرایی است و شناخت بهتر ایشان و مواضع‌شان، به عنوان یک خطر ایدئولوژیک و گفتمانی برای غرب مطرح است. دفاع از فلسطین، هزینه‌ای است که صفحات رسانه‌های اجتماعی رهبری پرداخت کردند. باید تأکید کرد موج وقاحت و بی‌شرمی در دفاع عیان و آشکار از رژیم صهیونیستی در متا هنوز در جریان است، چرا که این شرکت در حال بررسی نحوه به کار بردن اصطلاح «صهیونیستی» در این پلتفرم است. «ارین مک‌پیک» سخنگوی متا به واشنگتن‌پست گفت: «با توجه به افزایش گفتمان دوقطبی شده عمومی به دلیل رویدادهای خاورمیانه، ما معتقدیم ارزیابی رهنمودهای ما برای بررسی پست‌هایی که از اصطلاح «صهیونیستی» استفاده می‌کنند، مهم است». به بیان دیگر دایره استعمال کلمات قرمز علیه رژیم صهیونیستی به خود صهیونیست و صهیونیستی هم گسترش خواهد یافت و به خاطر بار منفی آن در استعمال مردم جهان که یک گفتمان خشن و نژادپرست را تداعی می‌کند، مورد سانسور قرار خواهد گرفت.

 

منبع خبر : وطن امروز

محمد لسانی وطن امروز
محمد لسانی وطن امروز
یادداشت محمد لسانی در وطن امروز
اشتراک گذاری:
برچسب ها: اسرائیلرسانه های اجتماعیطوفان الاقصیمتامحمد لسانی

استان زنجان انتخابات ایرنا بسیج دانشجویی بسیج هنرمندان تیک تاک جام جم جبهه مقاومت جریان شناسی جنگ جهانی رسانه ای جنگ روایت ها جنگ شناختی جهاد تبیین خبر جعلی خبرگزاری دانشجو خبرگزاری صداوسیما خبرگزاری مهر دانشگاه امام صادق دوره های سواد رسانه رسانه روابط عمومی سراج سلبریتی سندروم های فضای مجازی سواد رسانه سواد رسانه ای شبکه های اجتماعی صفحه اختصاصی طوفان الاقصی غزه فضای مجازی فلسطین فکت چک قدس آنلاین لسانی سواد رسانه محمد لسانی نسل زد نمایشگاه رسانه‌های ایران همشهری هوش مصنوعی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ژورنالیسم کارگاه سواد رسانه کارگاه سواد رسانه ای کانون پرورش فکری

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • نظام فضای مجازی : راهبردنگاری و قانونمداری | یادداشت محمد لسانی در فارس نیوز
    نظام فضای مجازی : راهبردنگاری و قانونمداری | یادداشت محمد لسانی در فارس نیوز

    48 بازدید

  • اقتصاد توجه مبنای فهم رفتار زیگزاگی و حاشیه سازی سلبریتی ها محمد لسانی سید جواد هاشمی علی ضیا
    اقتصاد توجه مبنای فهم رفتار زیگزاگی و حاشیه سازی سلبریتی ها

    42 بازدید

  • مصاحبه روزنامه کیهان با محمد لسانی در مورد بایسته های فضای مجازی
    مصاحبه روزنامه کیهان با محمد لسانی در مورد بایسته های فضای مجازی

    47 بازدید

  • یادداشت محمد لسانی در روزنامه ایران تلویزیون تعاملی؛ تعلل ها و خسارت ها
    یادداشت محمد لسانی در روزنامه ایران | تلویزیون تعاملی؛ تعلل ها و خسارت ها

    46 بازدید

  • محمد لسانی در سرمقاله روزنامه همشهری نوشت: نیاز به نظام برای فضای مجازی
    محمد لسانی در سرمقاله روزنامه همشهری نوشت: نیاز به نظام برای فضای مجازی

    43 بازدید

  • کشور‌ها و حکمرانی در فضای مجازی | مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان
    کشور‌ها و حکمرانی در فضای مجازی | مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان

    42 بازدید

قدیمی تر دوره مجازی تربیت مبلغ جهاد تبیین
جدیدتر سلسله نشست های گفتمان انقلاب اسلامی انتخاب مردم
درخواست کارگاه سواد رسانه
درخواست مشاوره محمد لسانی
محصولات فروش ویژه
  • دوره شناخت رسانه‌های اجتماعی
  • جدید
  • محبوب
قبلی بعدی
logo-samandehi
ناحیه کاربری
  • عضویت در سایت
  • حساب کاربری
  • سفارشات من
  • سبد خرید
دسترسی سریع
  • اخبــــار
  • تولیدات رسانه ای
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
  • نشست ها و کارگاه ها
  • گزارش تصویری
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
محمد لسانی | کارشناس حوزه رسانه و فضای مجازی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
جستجو

جستجو با زدن Enter و بستن با زدن ESC