جستجو برای:
  • دوره ها
    • حساب کاربری
    • سبد خرید
  • بلاگ
  • سرفصل های تدریس و ارائه
  • اخبار
  • محمد لسانی
  • گالری تصاویر
  • فروشگاه
  • درخواست برگزاری دوره آموزشی
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
 

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • دوره ها
  • گالری تصاویر
  • حساب کاربری
  • سبد خرید
  • پرداخت
  • ‌
پایگاه شخصی محمد لسانی
  • دانشنامه سواد رسانه
    • خانواده و فضای مجازی
    • کودکان و فضای مجازی
    • زیست فناورانه
    • فیک نیوز ها
    • فکت چک | Fact-Check
    • سلامت روان در فضای مجازی
    • سلامت جسم در فضای مجازی
    • سندروم های فضای مجازی
    • سیاست و بین الملل
    • هوش دیجیتال
    • امنیت سایبری
    • جنگ روایت ها
    • نشست ها وکارگاه ها
  • تولیدات

    اخبار

    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • اطلاعیه ها

    آثار تصویری

    • موشن گرافیک
    • ویدیو کلیپ ها
    • پادکست

    آثار محتوایی

    • اینفوگرافیک
    • مقالات
    • یادداشت و گفتگو ها

    معرفی کتاب

    • معرفی کتاب هفته
    • شما معرفی کنید
  • فروشگاه سواد رسانه
    • حساب کاربری
    • سفارشات من
    • سبد خرید
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
    • معرفی
    • سرفصل های تدریس و ارائه
    • سرفصل دوره ها
0
ورود و ثبت نام

وبلاگ

پایگاه شخصی محمد لسانی بلاگ تولیدات اخبار حضور و ارائه در دومین دورهمی مدیران ارتباطات و فعالان روابط‌عمومی

حضور و ارائه در دومین دورهمی مدیران ارتباطات و فعالان روابط‌عمومی

اخبار ، نشست ها و کارگاه ها
ارسال شده توسط محمد لسانی
۱۴۰۲/۱۲/۰۵
حضور و ارائه در دومین دورهمی مدیران ارتباطات و فعالان روابط‌عمومی

دومین دورهمی مدیران ارتباطات و فعالان روابط عمومی، صبح دوشنبه ٣٠ بهمن با حضور خبرنگاران، مدیران روابط‌عمومی کشور و فعالان رسانه در مصلی امام خمینی برگزار شد.

حضور و ارائه در دومین دورهمی مدیران ارتباطات و فعالان روابط‌عمومی

در این مراسم «محمد لسانی»، مروج سواد رسانه درخصوص جایگاه روابط‌عمومی صحبت کرد و گفت: ما پنج دورۀ تاریخی برای روابط‌عمومی قائل هستیم که دورۀ اول آن به قبل از قرن هجدهم برمی‌گردد که ریشه‌های بلاغت و ابلاغ (رتوریک) را شامل می‌شود. هم اقناع و هم بلاغت در دورۀ اول که ارتباطات سنتی و رسانۀ سنتی بوده است تبیین می‌شود اما دورۀ دوم عصر چاپ است. در این دورۀ تبلیغات رنگ‌وبوی جدیدی می‌گیرد و به شکل حرفه ای مطرح می شود.
او ادامه داد: دورۀ سوم در ابتدای قرن بیستم است که پایه گذاری روابط عمومی مدرن از سوی ادوارد برنیز صورت می گیرد و پروپاگاندا مطرح می شود. در دوره چهارم که با ظهور رسانه‌های جمعی بخصوص تلویزیون همراه است و کهکشان مارپونی را در بر می گیرد، “تحقیقات افکار عمومی” را در عصر چهارم روابط‌عمومی داریم. در این دوره تاکید شد که پایه برنامه‌ریزی روابط‌عمومی باید براساس تحقیقات باشد. در عصر پنجم که دیجیتال است مباحثی مانند شهرت آنلاین به وجود آمد. در این دوران تلاش می شود کاربران از خود چهره یا پرسونال برندینگ بسازند.

حضور و ارائه در دومین دورهمی مدیران ارتباطات و فعالان روابط‌عمومی

این فعال رسانه ای افزود: درحقیقت انسان رسانه‌ها در عصر رسانه‌های دیجیتال به اوج جلب توجه رسیده اند و اکنون در حال گسترشند بنابراین مدیریت شهرت آنلاین مسئلۀ بسیار مهمی است. اکنون خبر با نظر درهم‌آمیخته شده است و روایت‌سازی شکل گرفته است.
لسانی توضیح داد: روایت واگویه یک اتفاق از دریچۀ شخصی و احساسی است. روابط‌عمومی در عصر پساحقیقت یک پوست‌اندازی روابط‌عمومی سنتی است. عصر پساحقیقت دورۀ احساسات هست و علایق‌بر حقایق وقایع چیرگی یافته است.
به گفتۀ این مدرس رسانه در کشور ما می‌توان سه دوره را برای روابط عمومی در نظر گرفت؛ دورۀ اول دورۀ روابط‌عمومی پوششی بود که یک رویداد را صرفا منتقل می‌کردند و از خبرنگاران عکاسان دعوت می‌کردند.

حضور و ارائه در دومین دورهمی مدیران ارتباطات و فعالان روابط‌عمومی

نسل دوم، دورۀ روابط عمومی کنشی بود یعنی آنکه روابط‌عمومی مرکز تولید و توزیع خبر برای خود داشتند مثلاً از یک جلسه ویدیو و موارد دیگری را تولید می‌کردند. نسل سوم روابط عمومی کنش‌ساز است یعنی مدیریت روابط‌عمومی در کنار مدیر ارشد سازمان خود تصمیم می‌گیرد که چه کنشی ایجاد شود و از طریق رویدادها برنامه‌ریزی می‌کند تا ارزش‌های مجموعه را در فضای افکار عمومی منتقل کند.
گفتنی است این دورهمی در بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، که از ٢٩ بهمن تا دوم اسفند در مصلی امام خمینی(ره) برپا است، برگزار شد.

حضور و ارائه در دومین دورهمی مدیران ارتباطات و فعالان روابط‌عمومی
حضور و ارائه در دومین دورهمی مدیران ارتباطات و فعالان روابط‌عمومی
اشتراک گذاری:
برچسب ها: دورهمی مدیران ارتباطات و فعالان روابط‌عمومیسواد رسانه ایکارگاه سواد رسانه اینمایشگاه رسانه‌های ایران

استان زنجان انتخابات ایرنا بسیج دانشجویی بسیج هنرمندان تیک تاک جام جم جبهه مقاومت جریان شناسی جنگ جهانی رسانه ای جنگ روایت ها جنگ شناختی جهاد تبیین خبر جعلی خبرگزاری دانشجو خبرگزاری صداوسیما خبرگزاری مهر دانشگاه امام صادق دوره های سواد رسانه رسانه روابط عمومی سراج سلبریتی سندروم های فضای مجازی سواد رسانه سواد رسانه ای شبکه های اجتماعی صفحه اختصاصی طوفان الاقصی غزه فضای مجازی فلسطین فکت چک قدس آنلاین لسانی سواد رسانه محمد لسانی نسل زد نمایشگاه رسانه‌های ایران همشهری هوش مصنوعی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ژورنالیسم کارگاه سواد رسانه کارگاه سواد رسانه ای کانون پرورش فکری

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • کارگاه آموزشی صلواتی سواد رسانه در سطح شهر تهران
    کارگاه آموزشی صلواتی سواد رسانه در سطح شهر تهران

    53 بازدید

  • برگزاری کارگاههای آموزشی سواد رسانه در سطح شهر تهران

    53 بازدید

  • معرفی و نقد کتاب شاید عروس دریایی
    معرفی و نقد کتاب شاید عروس دریایی

    49 بازدید

  • راهکاری برای ۶۳۶ ساعت در تاکسی اینترنتی بودن! محمد لسانی
    راهکاری برای ۶۳۶ ساعت در تاکسی اینترنتی بودن!

    51 بازدید

  • تدریس-محمد-لسانی-در-دوره-دانشگاه-امام-حسین-(ع)
    تدریس محمد لسانی در دوره دانشگاه امام حسین (ع)

    56 بازدید

  • ارائه محمد لسانی در دوره کشوری سواد فضای مجازی
    ارائه محمد لسانی در دوره کشوری سواد فضای مجازی

    55 بازدید

قدیمی تر گزارش تصویری | نشست ویژه‌ی بررسی عملیات‌های رسانه‌ای KHAMANEI.IR در نمایشگاه رسانه‌های ایران
جدیدتر از شبکه معنایی تا شبکه کنشگران متکثر غیرمتمرکز
درخواست کارگاه سواد رسانه
درخواست مشاوره محمد لسانی
محصولات فروش ویژه
  • دوره شناخت رسانه‌های اجتماعی
  • جدید
  • محبوب
قبلی بعدی
logo-samandehi
ناحیه کاربری
  • عضویت در سایت
  • حساب کاربری
  • سفارشات من
  • سبد خرید
دسترسی سریع
  • اخبــــار
  • تولیدات رسانه ای
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
  • نشست ها و کارگاه ها
  • گزارش تصویری
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
محمد لسانی | کارشناس حوزه رسانه و فضای مجازی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
جستجو

جستجو با زدن Enter و بستن با زدن ESC