جستجو برای:
  • دوره ها
    • حساب کاربری
    • سبد خرید
  • بلاگ
  • سرفصل های تدریس و ارائه
  • اخبار
  • محمد لسانی
  • گالری تصاویر
  • فروشگاه
  • درخواست برگزاری دوره آموزشی
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
 

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • دوره ها
  • گالری تصاویر
  • حساب کاربری
  • سبد خرید
  • پرداخت
  • ‌
پایگاه شخصی محمد لسانی
  • دانشنامه سواد رسانه
    • خانواده و فضای مجازی
    • کودکان و فضای مجازی
    • زیست فناورانه
    • فیک نیوز ها
    • فکت چک | Fact-Check
    • سلامت روان در فضای مجازی
    • سلامت جسم در فضای مجازی
    • سندروم های فضای مجازی
    • سیاست و بین الملل
    • هوش دیجیتال
    • امنیت سایبری
    • جنگ روایت ها
    • نشست ها وکارگاه ها
  • تولیدات

    اخبار

    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • اطلاعیه ها

    آثار تصویری

    • موشن گرافیک
    • ویدیو کلیپ ها
    • پادکست

    آثار محتوایی

    • اینفوگرافیک
    • مقالات
    • یادداشت و گفتگو ها

    معرفی کتاب

    • معرفی کتاب هفته
    • شما معرفی کنید
  • فروشگاه سواد رسانه
    • حساب کاربری
    • سفارشات من
    • سبد خرید
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
    • معرفی
    • سرفصل های تدریس و ارائه
    • سرفصل دوره ها
0
ورود و ثبت نام

وبلاگ

پایگاه شخصی محمد لسانی بلاگ اخبار سواد رسانه ایران پژوهش‌های جدید بریتانیا در مورد سواد رسانه‌ای

پژوهش‌های جدید بریتانیا در مورد سواد رسانه‌ای

اخبار سواد رسانه ایران
ارسال شده توسط ادمین نویسنده 2
۱۴۰۲/۱۲/۱۵

نهاد تنظیم‌گر ارتباطات بریتانیا پژوهش‌های جدیدی بر سواد رسانه‌ای و تجربیات افراد در رسانه‌های اجتماعی انجام داده‌اند. نتایج این پژوهش‌ها نشان می‌دهد که حدود یک‌چهارم از کاربران حداقل یک بار از عناصر کنترل محتوا  استفاده کرده‌اند.

طی اعلام آفکام ،مدتی است که تیم‌های تحقیقاتی «آفکام»، نهاد تنظیم‌گر ارتباطات بریتانیا پژوهش‌های جدیدی بر سواد رسانه‌ای و تجربیات افراد در رسانه‌های اجتماعی انجام داده‌اند. نتایج این پژوهش‌ها نشان می‌دهد که حدود یک‌ چهارم از کاربران حداقل یک بار از عناصر کنترل محتوا  استفاده کرده‌اند. کنترل محتوا  به برخی عناصر تعاملی اطلاق می‌شود که کاربران را قادر به مدیریت اطلاعات می‌سازد.

از جمله علل عمده این استفاده می‌توان به دلایلی چون همسو کردن محتوا با علایق و ترجیحات کاربران (۳۶%)، محافظت کاربر از خود در برابر مشاهده محتوای ناراحت‌کننده یا مضر (۳۵%) و داشتن تجربه مشاهده محتوای مضر یا ناراحت‌کننده (۲۱%) اشاره کرد.

با این وجود، تنها ۳۸ درصد از کاربران معتقدند که تجربه‌شان پس از استفاده از کنترل‌های محتوا بهبود یافته است. از سوی دیگر، حدود  ۴۴ درصد اعلام کردند که تجربه‌ شان تغییری نکرده، ۲ درصد گفتند بدتر شده و ۱۶ درصد از تغییرات صورت‌ گرفته اطلاعی نداشته اند .

همچنین حدود یک‌ پنجم کاربران نیز اعلام کردند که پیش از شرکت در نظرسنجی از کنترل‌ های محتوا بی‌ اطلاع بوده‌اند. از سوی دیگر حدود نیمی از کاربران هم ابراز کردند که از کنترل‌ های محتوا آگاه بوده اما هرگز از آن‌ها استفاده نکرده‌اند. این کاربران برای عدم‌ استفاده از کنترل‌های محتوا دلایلی همچون رضایت از محتوایی که در پلتفرم‌ ها می‌دیدند (۶۸%)، عدم نیاز به کنترل (۶۶%)، بی‌ اعتمادی به نحوه دسته‌بندی محتوا توسط پلتفرم‌ها (۲۶%)، مشغله زیاد (۲۶%)، کنجکاوی برای مشاهده هرگونه محتوا (۲۳%) را ذکر کردند.

این نهاد همچنین تجربیات کاربران در خصوص شرایط و ضوابط سرویس‌ های شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌ های اشتراک‌گذاری ویدیو را بررسی کرد که نتایج آن به شرح زیر است:

بر اساس نظرسنجی صورت گرفته، حدود یک‌ سوم از کاربران پلتفرم‌های آنلاین اعلام کرده‌ اند که شرایط حضور در یک پلتفرم را تنها مرور می‌ کنند که موارد کلیدی آن را بازیابند اما ۸ درصد مدعی شدند، پیش از موافقت، آن‌ها را به طور کامل می‌خوانند. بیش از نیمی از کاربران نیز اعلام کردند که تمایل دارند، هنگام ثبت‌ نام قوانین و مقررات را نادیده بپذیرند؛ چرا که خواندن آن‌ ها خیلی زمان می‌برد و از حوصله خارج است.

از جمله دلایلی که کاربران برای دسترسی به شرایط و ضوابط سرویس‌ها هنگام ثبت‌نام در یک پلتفرم ارائه کردند،  این بود که به آن‌ها کمک می‌کند برای ثبت‌نام تصمیم بگیرند (۵۴%) و اطلاعات بیشتری درباره نحوه استفاده از داده‌ها (۵۱%) یا شناخت داده‌هایی که جمع‌آوری می‌شود (۴۵%) ارائه می‌دهد.

آفکام در این دسته‌ از پژوهش‌ها، به‌ طور خاص، سطوح تعامل با قوانین مربوط به پست‌هایی که می‌توان در رسانه‌ های اجتماعی و پلتفرم‌های اشتراک‌ گذاری ویدیو بارگذاری کرد، تمرکز داشته است. در تحقیقات مشخص شد که بیش از یک‌ سوم کاربران هرگز قوانین مربوط به انتشار محتوا را بررسی نمی‌ کنند. چرا که اطمینان دارند، قرار نیست کاری انجام دهند که قوانین را نقض کند. با این حال، دو سوم نیز قوانین را هنگام استفاده از یک پلتفرم بررسی می‌کنند، چرا که باور دارند استفاده مسئولانه از شبکه‌های اجتماعی مهم است و نباید هیچ قانونی را زیر پا بگذارند.

اشتراک گذاری:
برچسب ها: پژوهش_بریتانیا_سوادرسانه_تحقیقات_تولید محتوا

استان زنجان انتخابات ایرنا بسیج دانشجویی بسیج هنرمندان تیک تاک جام جم جبهه مقاومت جریان شناسی جنگ جهانی رسانه ای جنگ روایت ها جنگ شناختی جهاد تبیین خبر جعلی خبرگزاری دانشجو خبرگزاری صداوسیما خبرگزاری مهر دانشگاه امام صادق دوره های سواد رسانه رسانه روابط عمومی سراج سلبریتی سندروم های فضای مجازی سواد رسانه سواد رسانه ای شبکه های اجتماعی صفحه اختصاصی طوفان الاقصی غزه فضای مجازی فلسطین فکت چک قدس آنلاین لسانی سواد رسانه محمد لسانی نسل زد نمایشگاه رسانه‌های ایران همشهری هوش مصنوعی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ژورنالیسم کارگاه سواد رسانه کارگاه سواد رسانه ای کانون پرورش فکری

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • اوپن آن در صدر جدول بازار مشتریان قرار گرفت

    3 بازدید

  • مدیر فیس بووک به اوپن ای آی پیوست

    6 بازدید

  • با ایجنت هوش مصنوعی مایکروسافت حالا ایرادات ویندوز را به‌راحتی حل کنید

    7 بازدید

  • مرگ اسکایپ فرا رسید

    8 بازدید

  • جلسه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات برگزار شد

    8 بازدید

  • اپل دست به ساخت هوش مصنوعی برنامه نویس زد

    10 بازدید

قدیمی تر رسانه های اجتماعی عامل اضطراب نوجوانان
جدیدتر ده برش از سواد رسانه برای انتخابات ۱۴۰۲
درخواست کارگاه سواد رسانه
درخواست مشاوره محمد لسانی
محصولات فروش ویژه
  • دوره شناخت رسانه‌های اجتماعی
  • جدید
  • محبوب
قبلی بعدی
logo-samandehi
ناحیه کاربری
  • عضویت در سایت
  • حساب کاربری
  • سفارشات من
  • سبد خرید
دسترسی سریع
  • اخبــــار
  • تولیدات رسانه ای
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
  • نشست ها و کارگاه ها
  • گزارش تصویری
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
محمد لسانی | کارشناس حوزه رسانه و فضای مجازی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
جستجو

جستجو با زدن Enter و بستن با زدن ESC