میزان استفاده والدین از ابزارهای نظارت بر اینترنت
. بر اساس گزارشهای آماری کمیته قضایی سنای ایالات متحده در مورد ایمنی آنلاین کودکان، کمتر از یک درصد والدین از ابزارهای نظارت بر کودکان استفاده میکنند
به گزارش وبگاه خبری NBC News، علیرغم افزایش نگرانیها نسبت به امنیت آنلاین کودکان در فضای مجازی، اکثر والدین از ابزارهایی نظارتی طراحی شده توسط پلتفرمهای فناوری مانند اسنپچت و دیسکورد استفاده نمیکنند. بر اساس دادههایی که دیسکورد و اسنپچت، پس از جلسه استماع کمیته قضایی سنای ایالات متحده در مورد ایمنی آنلاین کودکان منتشر کردند، نرخ استفاده از ابزارهایی که پلتفرمها برای نظارت والدین بر فعالیتهای فرزندانشان فراهم کردهاند، بسیار پایین است. بر اساس گزارشهای آماری، در هر دو پلتفرم، کمتر از یک درصد والدین از ابزارهای نظارت بر کودکان استفاده میکنند.
مدیران اجرایی برخی از بزرگترین شبکههای اجتماعی برای پاسخ به پرسش نمایندگان در مورد موضوع بهرهکشی جنسی از کودکان در پلتفرمهایشان در جلسه کنگره، حاضر شدند و در پایان پرسشهای کتبی را از سناتورها دریافت و پاسخهای خود را در اواخر مارس به کمیته قضایی ارسال کردند. جیسون سیترون، مدیر عامل دیسکورد، خاطرنشان کرد که از حدود ۱۵۰ میلیون کاربر جهانی فقط ۱۵ هزار نفر از طریق مرکز خانواده دیسکورد به حسابهای ۱۵۵۰۰ کودک متصل هستند. این بدان معناست که کمتر از ۱٪ از والدین بر حساب فرزندان زیر سن قانونی خود در دیسکورد نظارت دارند.
نکته جالب این که اکثر پلتفرمهای اجتماعی دعوت شده به کنگره، منابعی به نام «مراکز والدین» یا «مراکز خانواده» دارند. این مراکز دیجیتالی ابزارهایی را برای کمک به والدین ارائه میکنند، تا بر امکان دسترسی فرزندانشان به محتوا یا ویژگیهای خاص در هر پلتفرم نظارت داشته باشند.
مدیرعامل اسنپچت، ایوان اشپیگل نیز در پاسخ به نمایندگان کنگره نوشت که از ۶۰ میلیون کاربر فعال روزانه زیر ۱۸ سال، تنها ۲۰۰ هزار نفر از والدین با استفاده از مرکز خانواده این پلتفرم به اکانتهای ۴۰۰ هزار نوجوان اسنپچت مرتبط هستند. این مقدار کمی بهتر از نرخ پذیرش دیسکورد است؛ اما هنوز کمتر از ۱٪ از کاربران زیر سن قانونی اسنپچت را شامل میشود
استان زنجان انتخابات ایرنا بسیج دانشجویی بسیج هنرمندان تیک تاک جام جم جبهه مقاومت جریان شناسی جنگ جهانی رسانه ای جنگ روایت ها جنگ شناختی جهاد تبیین خبر جعلی خبرگزاری دانشجو خبرگزاری صداوسیما خبرگزاری مهر دانشگاه امام صادق رسانه روابط عمومی سراج سلبریتی سندروم های فضای مجازی سواد رسانه سواد رسانه ای شارلی ابدو شبکه های اجتماعی صفحه اختصاصی طوفان الاقصی غزه فضای مجازی فلسطین فکت چک قدس آنلاین محمد لسانی نسل زد نمایشگاه رسانههای ایران همشهری هوش مصنوعی والدین و حضور فرزندان در شبکه های اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ژورنالیسم کارگاه سواد رسانه کارگاه سواد رسانه ای کانون پرورش فکری
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
اپل و متا از پیمان هوش مصنوعی امتناع کردند
13 بازدید
-
حذف رسانه های روسیه در تیک تاک
13 بازدید
-
متا از قوانین هوش مصنوعی اروپا سر باز زد
15 بازدید
-
هوش مصنوعی در بازار جهانی رکورد می زند
11 بازدید
-
سم آلتمن:منتظر ابرهوش مصنوعی باشید
15 بازدید
-
حکمرانی هوش مصنوعی موضوع همکاری سازمان ملل با سازمان توسعه اقتصاد
12 بازدید