جستجو برای:
  • دوره ها
    • حساب کاربری
    • سبد خرید
  • بلاگ
  • سرفصل های تدریس و ارائه
  • اخبار
  • محمد لسانی
  • گالری تصاویر
  • فروشگاه
  • درخواست برگزاری دوره آموزشی
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
 

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • دوره ها
  • گالری تصاویر
  • حساب کاربری
  • سبد خرید
  • پرداخت
  • ‌
پایگاه شخصی محمد لسانی
  • دانشنامه سواد رسانه
    • خانواده و فضای مجازی
    • کودکان و فضای مجازی
    • زیست فناورانه
    • فیک نیوز ها
    • فکت چک | Fact-Check
    • سلامت روان در فضای مجازی
    • سلامت جسم در فضای مجازی
    • سندروم های فضای مجازی
    • سیاست و بین الملل
    • هوش دیجیتال
    • امنیت سایبری
    • جنگ روایت ها
    • نشست ها وکارگاه ها
  • تولیدات

    اخبار

    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • اطلاعیه ها

    آثار تصویری

    • موشن گرافیک
    • ویدیو کلیپ ها
    • پادکست

    آثار محتوایی

    • اینفوگرافیک
    • مقالات
    • یادداشت و گفتگو ها

    معرفی کتاب

    • معرفی کتاب هفته
    • شما معرفی کنید
  • فروشگاه سواد رسانه
    • حساب کاربری
    • سفارشات من
    • سبد خرید
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
    • معرفی
    • سرفصل های تدریس و ارائه
    • سرفصل دوره ها
0
ورود و ثبت نام

وبلاگ

پایگاه شخصی محمد لسانی بلاگ تولیدات یادداشت ها و گفتگوها یادداشت محمد لسانی در روزنامه ایران | تلویزیون تعاملی؛ تعلل ها و خسارت ها

یادداشت محمد لسانی در روزنامه ایران | تلویزیون تعاملی؛ تعلل ها و خسارت ها

یادداشت ها و گفتگوها
ارسال شده توسط ادمین نویسنده
۱۴۰۳/۰۶/۱۰
یادداشت محمد لسانی در روزنامه ایران تلویزیون تعاملی؛ تعلل ها و خسارت ها

تلویزیون تعاملی؛ تعلل ها و خسارت ها

تلویزیون سنتی یا تلویزیون کلاسیک که مبتنی بر پخش یک سویه و دریافت آنی توسط مخاطب است، در بسیاری از نقاط جهان به پایان راه خود رسیده است و امروزه از طریق ادغام با فناوری های نوین هم ارتقای کیفیت و هم تقویت انتقال پیام محقق شده است. بر این اساس تلویزیون اینترنتی با قابلیت هایی گسترده تر از تلویزیون سنتی، همچون ذخیره، جست و جو،تایم شیفتینگ یا همان عقب و جلو بردن زمان، تگ گذاری، رفرنس و ارجاع های به بیرون و همچنین قابلیت نظر سنجی و پایش آنلاین تعداد مشاهده ها و… در همه جای جهان در حال گسترش بوده و جای خود را پیدا کرده است.در ایران به نظر می رسد که نزدیک به دو دهه از شروع فاز پژوهشی و اجرایی تلویزیون اینترنتی می گذرد. بر این اساس از قبل از سال 85 سازمان صدا و سیما برای توسعه مخاطبان خود به این سمت حرکت کرد و حتی سامانه های فیزیکی همچون «ستاپ باکس» ایجاد کرد تا امکان ارائه اینترنت و محتوای تلویزیونی به صورت همزمان وجود داشته باشد. اما شاید برخی تعلل ها باعث شد تا متاسفانه طرحی که سازمان صدا و سیما سال ها پیگیر آن بود و زحمات زیادی را در این راستا به دوش کشیده بود، نهایتا خارج از صدا و سیما و با شروع «فیلیمو» به واقعیت تبدیل شود و همانگونه که شاهدیم امروزه «فیلیمو» فیلم های سینمایی، سریال های داخلی و خارجی و برنامه های مفرح را در بازار گسترده آنلاین فیلم و سریال درون خودش جا داده است .این در حالی است که تماشای ویدیو مبتنی بر انتخاب مخاطب (VOD) اصولا در تلویزیون تعاملی قابل تحقق بود. به نظر می رسد که وضعیت فعلی رسانه ای ایران نیازمند یک آسیب شناسی جدی و کارشناسانه است که چرا پروژه های به روز و مورد نیاز جامعه از درون ساختار رسمی رسانه، امکان ظهور و بروز پیدا نمی کند. اصولا وقتی که این پروژه ها در خارج از محیط طبیعی خود شکل می گیرد، باعث شکل گیری دوگانگی هایی می شود که ممکن است ریشه اختلاف ها و نزاع ها شود.به نظر می رسد راهی جز برگشت به الگوی تلویزیون تعاملی برای جذب مخاطبان رسانه های در کشور وجود ندارد. با اینکه امروزه فیلیمو به بهترین وجه به عنوان یک شرکت خصوصی در حال ارائه خدمت به مخاطبان است، اما هم زمان دچار یک تعارض ساختاری است؛ چرا که برای گرفتن مجوزها با چالش های مدامی روبه رو است و هر چه جلوتر می رویم این چالش ها بیشتر می شوند. ما در ساختارهای رسمی رسانه ای کشور نیاز به یک خیز فناورانه و به کارگیری، جذب و به خدمت گرفتن هنرمندان و محتواسازان موجود در زیست بوم دیجیتال داریم تا شاهد تولید محتواهایی مناسب با ذائقه ایرانی مخاطبان داشته باشیم.

 

منبع خبر : روزنامه ایران

اشتراک گذاری:
برچسب ها: تلویزیون اینترنتیتلویزیون تعاملیروزنامه ایرانمحمد لسانی

استان زنجان انتخابات ایرنا بسیج دانشجویی بسیج هنرمندان تیک تاک جام جم جبهه مقاومت جریان شناسی جنگ جهانی رسانه ای جنگ روایت ها جنگ شناختی جهاد تبیین خبر جعلی خبرگزاری دانشجو خبرگزاری صداوسیما خبرگزاری مهر دانشگاه امام صادق دوره های سواد رسانه رسانه روابط عمومی سراج سلبریتی سندروم های فضای مجازی سواد رسانه سواد رسانه ای شبکه های اجتماعی صفحه اختصاصی طوفان الاقصی غزه فضای مجازی فلسطین فکت چک قدس آنلاین لسانی سواد رسانه محمد لسانی نسل زد نمایشگاه رسانه‌های ایران همشهری هوش مصنوعی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ژورنالیسم کارگاه سواد رسانه کارگاه سواد رسانه ای کانون پرورش فکری

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • نظام فضای مجازی : راهبردنگاری و قانونمداری | یادداشت محمد لسانی در فارس نیوز
    نظام فضای مجازی : راهبردنگاری و قانونمداری | یادداشت محمد لسانی در فارس نیوز

    48 بازدید

  • اقتصاد توجه مبنای فهم رفتار زیگزاگی و حاشیه سازی سلبریتی ها محمد لسانی سید جواد هاشمی علی ضیا
    اقتصاد توجه مبنای فهم رفتار زیگزاگی و حاشیه سازی سلبریتی ها

    42 بازدید

  • مصاحبه روزنامه کیهان با محمد لسانی در مورد بایسته های فضای مجازی
    مصاحبه روزنامه کیهان با محمد لسانی در مورد بایسته های فضای مجازی

    47 بازدید

  • محمد لسانی در سرمقاله روزنامه همشهری نوشت: نیاز به نظام برای فضای مجازی
    محمد لسانی در سرمقاله روزنامه همشهری نوشت: نیاز به نظام برای فضای مجازی

    43 بازدید

  • کشور‌ها و حکمرانی در فضای مجازی | مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان
    کشور‌ها و حکمرانی در فضای مجازی | مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان

    42 بازدید

  • مصاحبه روزنامه قدس با محمد لسانی در مورد رسانه و افکار عمومی
    مصاحبه روزنامه قدس با محمد لسانی در مورد رسانه و افکار عمومی

    42 بازدید

قدیمی تر محمد لسانی در سرمقاله روزنامه همشهری نوشت: نیاز به نظام برای فضای مجازی
جدیدتر مصاحبه روزنامه کیهان با محمد لسانی در مورد بایسته های فضای مجازی
درخواست کارگاه سواد رسانه
درخواست مشاوره محمد لسانی
محصولات فروش ویژه
  • دوره شناخت رسانه‌های اجتماعی
  • جدید
  • محبوب
قبلی بعدی
logo-samandehi
ناحیه کاربری
  • عضویت در سایت
  • حساب کاربری
  • سفارشات من
  • سبد خرید
دسترسی سریع
  • اخبــــار
  • تولیدات رسانه ای
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
  • نشست ها و کارگاه ها
  • گزارش تصویری
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
محمد لسانی | کارشناس حوزه رسانه و فضای مجازی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
جستجو

جستجو با زدن Enter و بستن با زدن ESC