جستجو برای:
  • دوره ها
    • حساب کاربری
    • سبد خرید
  • بلاگ
  • سرفصل های تدریس و ارائه
  • اخبار
  • محمد لسانی
  • گالری تصاویر
  • فروشگاه
  • درخواست برگزاری دوره آموزشی
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
 

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • دوره ها
  • گالری تصاویر
  • حساب کاربری
  • سبد خرید
  • پرداخت
  • ‌
پایگاه شخصی محمد لسانی
  • دانشنامه سواد رسانه
    • خانواده و فضای مجازی
    • کودکان و فضای مجازی
    • زیست فناورانه
    • فیک نیوز ها
    • فکت چک | Fact-Check
    • سلامت روان در فضای مجازی
    • سلامت جسم در فضای مجازی
    • سندروم های فضای مجازی
    • سیاست و بین الملل
    • هوش دیجیتال
    • امنیت سایبری
    • جنگ روایت ها
    • نشست ها وکارگاه ها
  • تولیدات

    اخبار

    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • اطلاعیه ها

    آثار تصویری

    • موشن گرافیک
    • ویدیو کلیپ ها
    • پادکست

    آثار محتوایی

    • اینفوگرافیک
    • مقالات
    • یادداشت و گفتگو ها

    معرفی کتاب

    • معرفی کتاب هفته
    • شما معرفی کنید
  • فروشگاه سواد رسانه
    • حساب کاربری
    • سفارشات من
    • سبد خرید
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
    • معرفی
    • سرفصل های تدریس و ارائه
    • سرفصل دوره ها
0
ورود و ثبت نام

وبلاگ

پایگاه شخصی محمد لسانی بلاگ اخبار سواد رسانه ایران صحت اطلاعات متا به دست کاربران افتاد

صحت اطلاعات متا به دست کاربران افتاد

اخبار سواد رسانه ایران
ارسال شده توسط ادمین نویسنده 2
۱۴۰۳/۱۲/۲۵

متا با معرفی «یادداشت‌های جامعه» در فیس‌بوک، اینستاگرام و ثردز، سیستم جدیدی برای بررسی صحت اطلاعات به‌صورت جمع‌سپاری راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش تک کرانچ، از این هفته، متا یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در نحوه بررسی صحت اطلاعات در پلتفرم‌های خود را آغاز خواهد کرد. از ۱۸ مارس، این شرکت ویژگی جدیدی به نام یادداشت‌های جامعه (Community Notes) را برای کاربران آمریکایی فیس‌بوک، اینستاگرام و تردز منتشر می‌کند. این سیستم، که مشابه مدلی است که توییتر در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد، به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌صورت جمعی صحت اطلاعات منتشرشده را بررسی کنند. متا اعلام کرده که ابتدا این ویژگی را در آمریکا آزمایش می‌کند، زیرا این کشور مهم‌ترین بازار درآمدی آن محسوب می‌شود. در عین حال، ممکن است این شرکت برای گسترش این قابلیت به اروپا محتاط باشد، زیرا کمیسیون اروپا در حال بررسی عملکرد سیستم مشابه در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، اولین بار این تغییرات را در ژانویه اعلام کرد و هدف آن را تقویت تنوع دیدگاه‌ها در پلتفرم‌هایش عنوان کرد. متا تاکنون برای بررسی صحت اطلاعات به سازمان‌های مستقل حقیقت‌یاب متکی بود، اما «نیل پاتس»، معاون سیاست‌گذاری عمومی متا، در یک نشست خبری اعلام کرد که این روش‌ها بسیار کند، دارای سوگیری و همراه با خطاهای زیاد بودند. به‌عنوان مثال، متا برچسب «اطلاعات نادرست» را به اشتباه روی یک مقاله درباره تغییرات اقلیمی در فاکس نیوز و وال استریت ژورنال قرار داد. همچنین، زاکربرگ در پادکست «جو روگان» اعتراف کرد که شرکتش نباید نگرانی‌ها درباره واکسن‌های کرونا را بدون بررسی به‌عنوان اطلاعات غلط رد می‌کرد.

با این تغییرات، متا امیدوار است انتقادات مربوط به سوگیری را کاهش دهد و سیستم بررسی اطلاعات را مقیاس‌پذیرتر کند. یادداشت‌های جامعه جایگزین سیاست‌های محتوایی متا نخواهد شد، بلکه تنها به شفاف‌سازی اطلاعات کمک می‌کند. این تغییرات در شرایطی انجام می‌شود که سایر شرکت‌های فناوری نیز به دنبال تغییر رویکرد خود هستند. ایکس، تحت مدیریت ایلان ماسک، تلاش کرده تا خود را به‌عنوان مدافع آزادی بیان معرفی کند. همچنین، اوپن‌ای‌آی اخیراً اعلام کرده که در آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود، رویکردی آزادتر را در پیش خواهد گرفت. متا از فوریه پذیرش درخواست‌های کاربران برای مشارکت در برنامه یادداشت‌های جامعه را آغاز کرده است. این سیستم به کاربران اجازه می‌دهد تا توضیحاتی درباره صحت اطلاعات یک پست ارائه دهند و سایر کاربران نیز این یادداشت‌ها را ارزیابی می‌کنند. اگر گروه‌هایی که معمولاً دیدگاه‌های مخالف دارند، بر مفید بودن یک یادداشت توافق کنند، آن یادداشت نمایش داده می‌شود. با این حال، نمایش یک یادداشت به‌معنای کاهش رتبه یا محدودیت نمایش پست در الگوریتم‌های متا نخواهد بود.

سیستم‌های جمع‌سپاری (Crowdsourcing) مانند یادداشت‌های جامعه می‌توانند نقش مهمی در مقابله با اطلاعات نادرست داشته باشند، اما چالش‌هایی نیز دارند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که مردم به این سیستم‌ها بیشتر از برچسب‌های سازمان‌های حقیقت‌یاب اعتماد دارند. مطالعه‌ای در دانشگاه «لوکزامبورگ» نشان داد که در توییتر، یادداشت‌های جامعه باعث کاهش ۶۱ درصدی انتشار اطلاعات نادرست شد. با این حال، یکی از مشکلات این سیستم، کند بودن آن است زیرا تا زمانی که کاربران با دیدگاه‌های متفاوت بر یک یادداشت توافق کنند، ممکن است پست موردنظر هزاران یا میلیون‌ها بازدید دریافت کرده باشد. این مسئله باعث شده که بسیاری از پست‌های گمراه‌کننده، بدون دریافت توضیحات اصلاحی باقی بمانند.

اشتراک گذاری:
برچسب ها: اطلاعات_متا_کاربران

استان زنجان انتخابات ایرنا بسیج دانشجویی بسیج هنرمندان تیک تاک جام جم جبهه مقاومت جریان شناسی جنگ جهانی رسانه ای جنگ روایت ها جنگ شناختی جهاد تبیین خبر جعلی خبرگزاری دانشجو خبرگزاری صداوسیما خبرگزاری مهر دانشگاه امام صادق دوره های سواد رسانه رسانه روابط عمومی سراج سلبریتی سندروم های فضای مجازی سواد رسانه سواد رسانه ای شبکه های اجتماعی صفحه اختصاصی طوفان الاقصی غزه فضای مجازی فلسطین فکت چک قدس آنلاین لسانی سواد رسانه محمد لسانی نسل زد نمایشگاه رسانه‌های ایران همشهری هوش مصنوعی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ژورنالیسم کارگاه سواد رسانه کارگاه سواد رسانه ای کانون پرورش فکری

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • مدیر فیس بووک به اوپن ای آی پیوست

    4 بازدید

  • با ایجنت هوش مصنوعی مایکروسافت حالا ایرادات ویندوز را به‌راحتی حل کنید

    6 بازدید

  • مرگ اسکایپ فرا رسید

    6 بازدید

  • جلسه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات برگزار شد

    7 بازدید

  • اپل دست به ساخت هوش مصنوعی برنامه نویس زد

    9 بازدید

  • شهریور روز های داغی برای گوگل رقم می زند

    6 بازدید

قدیمی تر تیک تاک به زودی واگذار می شود
جدیدتر شبکه های اجتماعی عامل اصلی توهم شناخته شد
درخواست کارگاه سواد رسانه
درخواست مشاوره محمد لسانی
محصولات فروش ویژه
  • دوره شناخت رسانه‌های اجتماعی
  • جدید
  • محبوب
قبلی بعدی
logo-samandehi
ناحیه کاربری
  • عضویت در سایت
  • حساب کاربری
  • سفارشات من
  • سبد خرید
دسترسی سریع
  • اخبــــار
  • تولیدات رسانه ای
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
  • نشست ها و کارگاه ها
  • گزارش تصویری
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
محمد لسانی | کارشناس حوزه رسانه و فضای مجازی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
جستجو

جستجو با زدن Enter و بستن با زدن ESC