جستجو برای:
  • دوره ها
    • حساب کاربری
    • سبد خرید
  • بلاگ
  • سرفصل های تدریس و ارائه
  • اخبار
  • محمد لسانی
  • گالری تصاویر
  • فروشگاه
  • درخواست برگزاری دوره آموزشی
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
 

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • دوره ها
  • گالری تصاویر
  • حساب کاربری
  • سبد خرید
  • پرداخت
  • ‌
پایگاه شخصی محمد لسانی
  • دانشنامه سواد رسانه
    • خانواده و فضای مجازی
    • کودکان و فضای مجازی
    • زیست فناورانه
    • فیک نیوز ها
    • فکت چک | Fact-Check
    • سلامت روان در فضای مجازی
    • سلامت جسم در فضای مجازی
    • سندروم های فضای مجازی
    • سیاست و بین الملل
    • هوش دیجیتال
    • امنیت سایبری
    • جنگ روایت ها
    • نشست ها وکارگاه ها
  • تولیدات

    اخبار

    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • اطلاعیه ها

    آثار تصویری

    • موشن گرافیک
    • ویدیو کلیپ ها
    • پادکست

    آثار محتوایی

    • اینفوگرافیک
    • مقالات
    • یادداشت و گفتگو ها

    معرفی کتاب

    • معرفی کتاب هفته
    • شما معرفی کنید
  • فروشگاه سواد رسانه
    • حساب کاربری
    • سفارشات من
    • سبد خرید
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
    • معرفی
    • سرفصل های تدریس و ارائه
    • سرفصل دوره ها
0
ورود و ثبت نام

وبلاگ

پایگاه شخصی محمد لسانی بلاگ اخبار سواد رسانه ایران پرپلکسیتی تمام فعالیت‌های آنلاین کاربران را رهگیری می‌کند

پرپلکسیتی تمام فعالیت‌های آنلاین کاربران را رهگیری می‌کند

اخبار سواد رسانه ایران
ارسال شده توسط ادمین نویسنده 2
۱۴۰۴/۰۲/۰۸

آراویند سرینیواس»، مدیرعامل Perplexity در اظهارنظری عجیب گفت یکی از دلایلی که این استارتاپ در حال ساخت مرورگر اختصاصی خود است این است که قصد دارد دیتاهای کاربران درباره هرکاری که خارج از این اپلیکیشن انجام می‌دهند را جمع‌آوری کند. سرینیواس همچنین گفت که این کار به این دلیل است که Perplexity بتواند تبلیغات شخصی‌سازی شده و پریمیوم بفروشد.

«یکی از دلایل دیگری که ما می‌خواستیم یک مرورگر بسازیم این است که می‌خواهیم حتی خارج از برنامه هم داده‌ها را دریافت کنیم تا شما را بهتر درک کنیم. زیرا برخی از درخواست‌هایی که افراد در این هوش مصنوعی‌ها انجام می‌دهند، صرفاً مربوط به کار است. این‌طور نیست که شخصی باشد.»

پرسش‌های مربوط به کار ظاهراً در ساخت پرونده‌ها و دیتاهای دقیق چندان کمکی به شرکت‌های هوش مصنوعی نمی‌کند و به همین دلیل این شرکت‌ها به دنبال جمع‌آوری دیتاهای شخصی کاربران هستند.

به گفته سرینیواس، اینکه شما چه چیزهایی می‌خرید، به کدام هتل‌ها می‌روید، به کدام رستوران‌ها می‌روید و برای گشت‌وگذار در چه چیزهایی وقت می‌گذارید، اطلاعات بسیار بیشتری در مورد شما به این استارتاپ می‌دهد. مدیرعامل Perplexity معتقد است که کاربران مرورگر این شرکت با این مسئله مشکلی نخواهند داشت؛ زیرا در نهایت تبلیغات مرتبط‌تری به آنها نمایش داده می‌شود. مرورگر استارتاپ Perplexity با نام Comet شناخته می‌شود و ظاهراً قرار است ماه آینده میلادی رسماً عرضه شود.

البته مدیرعامل Perplexity در زمینه جمع‌آوری دیتاهای کاربران کاملاً درست می‌گوید؛ زیرا گوگل باتکیه‌بر همین تکنیک توانست رشد خیره‌کننده‌ای را تجربه کند و به شرکتی با ارزش چند تریلیون دلاری تبدیل شود. Perplexity در کنار عرضه مرورگر اختصاصی خود در حال ارزیابی خرید مرورگر کروم از گوگل نیز هست.

اشتراک گذاری:
برچسب ها: پرپلکسیتی_آنلاین_رهگیری

استان زنجان انتخابات ایرنا بسیج دانشجویی بسیج هنرمندان تیک تاک جام جم جبهه مقاومت جریان شناسی جنگ جهانی رسانه ای جنگ روایت ها جنگ شناختی جهاد تبیین خبر جعلی خبرگزاری دانشجو خبرگزاری صداوسیما خبرگزاری مهر دانشگاه امام صادق دوره های سواد رسانه رسانه روابط عمومی سراج سلبریتی سندروم های فضای مجازی سواد رسانه سواد رسانه ای شبکه های اجتماعی صفحه اختصاصی طوفان الاقصی غزه فضای مجازی فلسطین فکت چک قدس آنلاین لسانی سواد رسانه محمد لسانی نسل زد نمایشگاه رسانه‌های ایران همشهری هوش مصنوعی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ژورنالیسم کارگاه سواد رسانه کارگاه سواد رسانه ای کانون پرورش فکری

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • با ایجنت هوش مصنوعی مایکروسافت حالا ایرادات ویندوز را به‌راحتی حل کنید

    3 بازدید

  • مرگ اسکایپ فرا رسید

    4 بازدید

  • جلسه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات برگزار شد

    5 بازدید

  • اپل دست به ساخت هوش مصنوعی برنامه نویس زد

    7 بازدید

  • شهریور روز های داغی برای گوگل رقم می زند

    4 بازدید

  • مهم ترین قسمت سند هوش مصنوعی اجرا شد

    5 بازدید

قدیمی تر ChatGPT به اخبار و مقالات معتبر دسترسی پیدا کرد
جدیدتر ویکی‌ پدیا را به نشر پروپاگاندا متهم شد
درخواست کارگاه سواد رسانه
درخواست مشاوره محمد لسانی
محصولات فروش ویژه
  • دوره شناخت رسانه‌های اجتماعی
  • جدید
  • محبوب
قبلی بعدی
logo-samandehi
ناحیه کاربری
  • عضویت در سایت
  • حساب کاربری
  • سفارشات من
  • سبد خرید
دسترسی سریع
  • اخبــــار
  • تولیدات رسانه ای
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
  • نشست ها و کارگاه ها
  • گزارش تصویری
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
محمد لسانی | کارشناس حوزه رسانه و فضای مجازی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
جستجو

جستجو با زدن Enter و بستن با زدن ESC