جستجو برای:
  • دوره ها
    • حساب کاربری
    • سبد خرید
  • بلاگ
  • سرفصل های تدریس و ارائه
  • اخبار
  • محمد لسانی
  • گالری تصاویر
  • فروشگاه
  • درخواست برگزاری دوره آموزشی
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
 

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • دوره ها
  • گالری تصاویر
  • حساب کاربری
  • سبد خرید
  • پرداخت
  • ‌
پایگاه شخصی محمد لسانی
  • دانشنامه سواد رسانه
    • خانواده و فضای مجازی
    • کودکان و فضای مجازی
    • زیست فناورانه
    • فیک نیوز ها
    • فکت چک | Fact-Check
    • سلامت روان در فضای مجازی
    • سلامت جسم در فضای مجازی
    • سندروم های فضای مجازی
    • سیاست و بین الملل
    • هوش دیجیتال
    • امنیت سایبری
    • جنگ روایت ها
    • نشست ها وکارگاه ها
  • تولیدات

    اخبار

    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • اطلاعیه ها

    آثار تصویری

    • موشن گرافیک
    • ویدیو کلیپ ها
    • پادکست

    آثار محتوایی

    • اینفوگرافیک
    • مقالات
    • یادداشت و گفتگو ها

    معرفی کتاب

    • معرفی کتاب هفته
    • شما معرفی کنید
  • فروشگاه سواد رسانه
    • حساب کاربری
    • سفارشات من
    • سبد خرید
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
    • معرفی
    • سرفصل های تدریس و ارائه
    • سرفصل دوره ها
0
ورود و ثبت نام

وبلاگ

پایگاه شخصی محمد لسانی بلاگ اخبار سواد رسانه ایران حریم شخصی کاربران، گران‌ترین اشتباه سال برای گوگل را رقم زد

حریم شخصی کاربران، گران‌ترین اشتباه سال برای گوگل را رقم زد

اخبار سواد رسانه ایران
ارسال شده توسط ادمین نویسنده 2
۱۴۰۴/۰۸/۰۷

گوگل مالک یوتیوب برای حل و فصل یک پرونده نقض حریم شخصی در آمریکا باید تا ۳۰ میلیون دلار خسارت پرداخت کند‌.

به گزارش سان، قرار است تعداد زیادی از آمریکایی‌هایی که از گوگل و یوتیوب استفاده می‌کنند، در قالب یک توافق عظیم ۳۰ میلیون دلاری به دلیل نقض حریم خصوصی کودکان، تا سقف ۱۵۰۰ دلار غرامت دریافت کنند.شاکیان ادعا کرده‌اند داده‌های کاربرانی که بین سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ کمتر از ۱۳ سال سن داشته‌اند و محتوای خاص کودکان را در یوتیوب تماشا کرده‌اند، به طور غیرقانونی جمع‌آوری شده است.استدلال شاکیان پرونده آن است که گوگل، مالک یوتیوب، این کار را بدون رضایت والدین انجام داده است.این امر نقض مستقیم قوانین حفظ حریم خصوصی است و تصور می‌شود که گوگل و یوتیوب داده‌ها را برای اهداف تبلیغاتی جمع‌آوری کرده‌اند.دو شرکت گوگل و یوتیوب هیچ گونه تخلفی را در این پرونده نپذیرفته‌اند، اما برای حل و فصل دعاوی علیه خود، با پرداخت غرامت موافقت کرده‌اند.برای اثبات ادعا و دریافت غرامت، چند شاخص وجود دارد که شاکیان باید آنها را رعایت کنند.در درجه اول، شاکی باید در بازه زمانی مشخص شده در ایالات متحده زندگی کرده و ۱۳ سال یا کمتر داشته باشد.آن شخص همچنین باید در آن مدت، محتوایی را که گفته می‌شود برای کودکان در یوتیوب تولید و ارسال شده، تماشا کرده باشد.اگر شاکی در زمان ارسال فرم غرامت زیر ۱۸ سال سن داشته باشد، والدین یا قیم قانونی باید فرم ادعا را از طرف او تکمیل و امضا کنند.مبلغ ۳۰ میلیون دلار غرامت پس از کسر هزینه‌های لازم، به طور مساوی بین مدعیان توزیع می‌شود. این امر شامل هزینه‌های وکیل و هزینه‌های اداری نیز می‌شود.
 
طبق شرایط توافق، مدعیان می‌توانند هر کدام تا سقف ۱۵۰۰ دلار غرامت دریافت کنند و این کار باید تا هفته سوم ماه اول سال جدید میلادی انجام شود.
اشتراک گذاری:
برچسب ها: گوگل_نقض حریم شخصی

استان زنجان انتخابات ایرنا بسیج دانشجویی بسیج هنرمندان تیک تاک جام جم جبهه مقاومت جریان شناسی جنگ جهانی رسانه ای جنگ روایت ها جنگ شناختی جهاد تبیین خبر جعلی خبرگزاری دانشجو خبرگزاری صداوسیما خبرگزاری مهر دانشگاه امام صادق دوره های سواد رسانه رسانه روابط عمومی سراج سلبریتی سندروم های فضای مجازی سواد رسانه سواد رسانه ای شبکه های اجتماعی صفحه اختصاصی طوفان الاقصی غزه فضای مجازی فلسطین فکت چک قدس آنلاین لسانی سواد رسانه محمد لسانی نسل زد نمایشگاه رسانه‌های ایران همشهری هوش مصنوعی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ژورنالیسم کارگاه سواد رسانه کارگاه سواد رسانه ای کانون پرورش فکری

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • کروم در مسیر اینترنت ایمن‌تر؛ فقط سایت‌های دارای گواهی امنیت باز می‌شوند

    3 بازدید

  • قانون‌گذاران آمریکایی در مسیر محدودسازی هوش مصنوعی برای نسل Z

    3 بازدید

  • پست کن، ولی دیده نشو! «پست‌های شبح» به تردز رسید

    2 بازدید

  • جمنای از هوش مصنوعی های گاما و نوت بوک ال ام بهره گرفت

    3 بازدید

  • تاریخچه ریلزها با ابزار جدید اینستاگرام قابل دسترس قرارگرفت

    3 بازدید

  • سازمان هوش مصنوعی توسط مجلس تعیین تکلیف شد

    5 بازدید

قدیمی تر پست کن، ولی دیده نشو! «پست‌های شبح» به تردز رسید
جدیدتر قانون‌گذاران آمریکایی در مسیر محدودسازی هوش مصنوعی برای نسل Z
درخواست کارگاه سواد رسانه
درخواست مشاوره محمد لسانی
محصولات فروش ویژه
  • دوره شناخت رسانه‌های اجتماعی
  • جدید
  • محبوب
قبلی بعدی
logo-samandehi
ناحیه کاربری
  • عضویت در سایت
  • حساب کاربری
  • سفارشات من
  • سبد خرید
دسترسی سریع
  • اخبــــار
  • تولیدات رسانه ای
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
  • نشست ها و کارگاه ها
  • گزارش تصویری
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
محمد لسانی | کارشناس حوزه رسانه و فضای مجازی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
جستجو

جستجو با زدن Enter و بستن با زدن ESC