شاخصههای کار نمایشی و ده پرهیز برای مدیران
![](https://mlesani.ir/wp-content/uploads/2023/01/photo_2023-01-07_16-57-23.jpg)
رهبر معظم انقلاب که در یک سال اخیر چندین بار” کار نمایشی” را تقبیح و نکوهش کردند، در دیدار با هیئت دولت هم به این مسئله اشاره و مدیران را از آن برحذر داشتند. در این نوشتار به بررسی شاخصه های کار نمایشی می پردازیم:
* کار برای خود نه خدا
* محوریت فرد به جای فعل
* محوریت وقایع به جای وظایف
* محوریت خواست مدیر به جای نیاز مردم
* محاسبه گری به جای کنشگری
* لذت نفس به جای ذلت نفس
* آمارسازی و بزرگ کردن ابعاد یک اتفاق
* چهره دوگانه داشتن
* سهیم نکردن دیگران و لوگومحوری
* عدم تحمل نقد و مزدورپروری در عرصه رسانه
گرچه از “کار نمایشی” باید پرهیز کرد اما از اهمیت “نمایش کارها” نباید غافل شد. باتلاق کار نمایشی نباید چشمه اطلاع رسانی را خشک کند و باعث تعلل و تعطیل بخش مهم خبری و خبررسانی در دستگاه ها شود.
استان زنجان انتخابات ایرنا بسیج دانشجویی تیک تاک جام جم جبهه مقاومت جریان شناسی جنگ جهانی رسانه ای جنگ روایت ها جنگ شناختی جهاد تبیین خبر جعلی خبرگزاری دانشجو خبرگزاری صداوسیما دانشگاه امام صادق دانشگاه سیستان و بلوچستان رسانه روابط عمومی روزنامه جوان سراج سلبریتی سندروم های فضای مجازی سواد رسانه سواد رسانه ای شبکه های اجتماعی صفحه اختصاصی طوفان الاقصی غزه فضای مجازی فلسطین فکت چک مبلغان محمد لسانی نسل زد نمایشگاه رسانههای ایران همشهری هوش مصنوعی والدین و حضور فرزندان در شبکه های اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ژورنالیسم کارگاه سواد رسانه کارگاه سواد رسانه ای کانون پرورش فکری کنش رسانهای
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
فاصله وعده تا عمل مجلس دوازدهم باید به حداقل برسد
10 بازدید
-
پنج چالش راستیآزمایی در عصر پساحقیقت
11 بازدید
-
گفت و گو با صداوسیما : فیلترینگ چاره کار نیست
10 بازدید
-
تبلیغات محیطی دستگاههای دولتی تهی از خلاقیت و جذابیت
12 بازدید
-
میزگرد طرح حامیم کشوری با موضوع رسانه
22 بازدید
-
تکنیکهای شناختی رسانههای معاند برای اثرگذاری در انتخابات
27 بازدید