شاخصههای کار نمایشی و ده پرهیز برای مدیران
رهبر معظم انقلاب که در یک سال اخیر چندین بار” کار نمایشی” را تقبیح و نکوهش کردند، در دیدار با هیئت دولت هم به این مسئله اشاره و مدیران را از آن برحذر داشتند. در این نوشتار به بررسی شاخصه های کار نمایشی می پردازیم:
* کار برای خود نه خدا
* محوریت فرد به جای فعل
* محوریت وقایع به جای وظایف
* محوریت خواست مدیر به جای نیاز مردم
* محاسبه گری به جای کنشگری
* لذت نفس به جای ذلت نفس
* آمارسازی و بزرگ کردن ابعاد یک اتفاق
* چهره دوگانه داشتن
* سهیم نکردن دیگران و لوگومحوری
* عدم تحمل نقد و مزدورپروری در عرصه رسانه
گرچه از “کار نمایشی” باید پرهیز کرد اما از اهمیت “نمایش کارها” نباید غافل شد. باتلاق کار نمایشی نباید چشمه اطلاع رسانی را خشک کند و باعث تعلل و تعطیل بخش مهم خبری و خبررسانی در دستگاه ها شود.
استان زنجان ایرنا بسیج دانشجویی تیک تاک جام جم جبهه مقاومت جنگ جهانی رسانه ای جنگ روایت ها جنگ شناختی جهاد تبیین خبر جعلی خبرگزاری دانشجو خبرگزاری صداوسیما دانشگاه امام صادق دانشگاه سیستان و بلوچستان رسانه روابط عمومی روزنامه جوان سراج سلبریتی سندروم های فضای مجازی سواد رسانه سواد رسانه ای سواد روایت سواد فضای مجازی سپر دفاع روانی شبکه های اجتماعی صفحه اختصاصی طلوع حق طوفان الاقصی غزه فضای مجازی فلسطین قدس آنلاین مبلغان محمد لسانی مرکز ملی فضای مجازی نسل زد همشهری هوش مصنوعی والدین و حضور فرزندان در شبکه های اجتماعی ژورنالیسم کارگاه سواد رسانه ای کانون پرورش فکری کنش رسانهای
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
آیا انحلال شبکه «منوتو» فریب است؟ + فیلم
8 بازدید
-
راه ارتباط با نسل جدید نفی علاقه آنها نیست | گفتگو با تسنیم
10 بازدید
-
شکست امپراطوری رسانهای غرب بعد از عملیات طوفان الاقصی
13 بازدید
-
چرا رژیمصهیونیستی «مغلوب» جنگ روایتهاست؟
10 بازدید
-
بیانیه عجیب رویترز برای کشته شدن خبرنگارش
19 بازدید
-
راه های برون رفت کودکان از آسیب های فضای مجازی
19 بازدید