جستجو برای:
  • دوره ها
    • حساب کاربری
    • سبد خرید
  • بلاگ
 

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • دانشنامه سواد رسانه
    • خانواده و فضای مجازی
    • کودکان و فضای مجازی
    • زیست فناورانه
    • فیک نیوز ها
    • فکت چک | Fact-Check
    • سلامت روان در فضای مجازی
    • سلامت جسم در فضای مجازی
    • سندروم های فضای مجازی
    • سیاست و بین الملل
    • هوش دیجیتال
    • امنیت سایبری
    • جنگ روایت ها
    • نشست ها وکارگاه ها
  • تولیدات

    اخبار

    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • اطلاعیه ها

    آثار تصویری

    • موشن گرافیک
    • ویدیو کلیپ ها
    • پادکست

    آثار محتوایی

    • اینفوگرافیک
    • مقالات
    • یادداشت و گفتگو ها

    معرفی کتاب

    • معرفی کتاب هفته
    • شما معرفی کنید
  • فروشگاه سواد رسانه
    • حساب کاربری
    • سفارشات من
    • سبد خرید
  • درگاه پرداخت
Youtube Telegram Instagram icon--white
دوره‌ها
دوره‌های آنلاین و آفلاین
  • ثبت درخواست کارگاه
  • دوره های آنلاین
  • دوره های آفلاین
  • پخش زنده دوره
0
ورود به حساب

محمد لسانی

کارشناس سواد رسانه و فضای مجازی

0
ورود به حساب

خانه

تولیدات

فروشگاه

دوره ها

مالی

وبلاگ

پایگاه شخصی محمد لسانی بلاگ تولیدات اخبار تدریس روشهای مقابله با فیک نیوز در نخستین گردهمایی مشترک رؤسای ادارات روابط عمومی آموزش و پرورش

تدریس روشهای مقابله با فیک نیوز در نخستین گردهمایی مشترک رؤسای ادارات روابط عمومی آموزش و پرورش

اخبار
ارسال شده توسط محمد لسانی
۱۴۰۲/۰۱/۱۵
18 بازدید

استاد ارتباطات و رسانه در نخستین گردهمایی مشترک رؤسای ادارات روابط عمومی حوزه ستادی، استانی، سازمان‌ها و مراکز وابسته آموزش و پرورش در دولت مردمی گفت: کشف و شناسایی سرفصل های جدید در حوزه روابط عمومی، مهم ترین فعالیت روابط عمومی هاست و روابط عمومی نوین و در بستر شبکه‌های اجتماعی باید در دستور کار روابط عمومی برای به روز شدن اطلاعات باشد.

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمد لسانی؛ در نخستین گردهمایی مشترک رؤسای ادارات روابط عمومی حوزه ستادی، استانی، سازمان‌ها و مراکز وابسته آموزش و پرورش در دولت مردمی ایران قوی که با حضور وزیر آموزش و پرورش در محل اردوگاه فرهنگی-هنری شهید باهنر تهران برگزار شد، ضمن اشاره به این که روابط عمومی نوین و در بستر شبکه‌های اجتماعی باید در دستور کار روابط عمومی ها برای به روز شدن اطلاعات باشد، اظهار کرد: یکی از کارهای مهمی که حوزه‌های ستادی باید به اجرا برسانند کشف و شناسایی سرفصل‌های جدید در حوزه روابط عمومی است.

وی درباره اخبار جعلی با عنوان(فیک نیور)، افزود: سرعت اخبار جعلی یا دروغ، به ویژه در عصر جدید بالاست؛ خبر جعلی انواع روایت‌ها و اخبار دروغی است که عمدتا در اینترنت منتشر می‌شود تا از مسیر گول زدن و فریب خوانندگان، اهداف سیاسی، مالی و … مولفان را تامین کند.

لسانی با اشاره به ۴ تفاوت خبر جعلی با شایعه، گفت: تفاوت خبر جعلی با شایعه این است که تولیدکننده شایعه گفت‌وگوی بین دو نفر است اما تولیدکننده فیک نیوز متخصصان رسانه و خبر نویسی هستند. همچنین عامدانگی خبر، هسته اصلی ساخت و انتشار خبر و ناقلان آن، نیز از دیگر تفاوت‌های خبر جعلی با شایعه است.

استاد رسانه و ارتباطات با اشاره به این که فیک نیوز کلمه سال در سال ۲۰۱۷ شد و تحت عنوان اطلاعات هیجانی در پوشش اخبار رسمی، نام گرفت، گفت: فواید ظاهری و اولیه فیک نیوز، عدم نیاز به تخصص و هزینه زیاد، نفوذپذیری، شهرت افزایی و تخریب رقبا است.

وی با بیان اینکه ۳ دسته فیک نیوز داریم، افزود: اطلاعات غلط و کاذب غیرعمدی، اطلاعات کاذب عمدی و اطلاعات آسیب‌رسان از جمله انواع فیک نیوزها هستند.

استاد ارتباطات و رسانه انواع فرمت‌های خبر جعلی را برشمرد و ادامه داد: طنز، محتوای مغالطه آمیز، محتوای تقلیدی، محتوای ساختگی، ارتباطات جعلی، بستر جعلی و محتوای دستکاری شده از جمله فرمت‌های اخبار جعلی به شمار می‌آیند.

لسانی ماتریس خبر جعلی را تشریح و بیان کرد: پایش محیط رسانه ای، تعیین آستانه ورود به خبر، تصمیم گیری و نحوه واکنش به عنوان روابط عمومی، از وظایف روابط عمومی در قبال برخورد با اخبارجعلی است.

وی با تشریح انواع وظایف روابط عمومی افزود: باید بتوان با شناسایی نقطه عطف فیک نیوز از توسعه آن جلوگیری کرد. توسعه و پروراندن اخبار مهم است؛ لذا باید راه‌های تشخیص اخبار جعلی را دانست.

گفتنی است؛ در پایان صحبت‌های این استاد ارتباطات و رسانه، مدیران روابط عمومی بخش‌های مختلف به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

برگرفته از سایت : وزارت آموزش و پرورش

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • سلسله نشست های تخصصی سواد رسانه«چهارشنبه های سواد رسانه ای»
    سلسله نشست های تخصصی سواد رسانه«چهارشنبه های سواد رسانه ای»

    3 بازدید

  • برگزاری نشست فرمت ، ویژه فعالان و علاقمندان دنیای رسانه
    برگزاری نشست فرمت ، ویژه فعالان و علاقمندان دنیای رسانه

    6 بازدید

  • کارگاه شناخت رسانه های اجتماعی بر روی طلوع حق قرار گرفت
    کارگاه شناخت رسانه های اجتماعی بر روی طلوع حق قرار گرفت

    9 بازدید

  • تدریس سرفصل "سواد روایت" در دانشگاه امام صادق (ع)
    تدریس سرفصل “سواد روایت” در دانشگاه امام صادق (ع)

    12 بازدید

  • ارائه تخصصی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
    ارائه تخصصی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

    14 بازدید

  • استفاده از ظرفیت فضای مجازی در توسعه معارف دفاع مقدس
    استفاده از ظرفیت فضای مجازی در توسعه معارف دفاع مقدس

    8 بازدید

قدیمی تر دو خبرگزاری، دو روزنامه از جناح متضاد و بیش از ده پایگاه خبری در دام خبر جعلی افتادند
جدیدتر درحالیکه گوگل مساوی جستجو شده و ''گوگل کردن'' متداول گشته اما خیز ''چت بات'' جدید مایکروسافت، رقابت سرچ اینجینها را شدت بخشیده و فرم سنتی (گوگل) و جدید (چت چی پی تی) بوجود آورده.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

محمد لسانی | کارشناس حوزه رسانه و فضای مجازی
محمد لسانی | کارشناس حوزه رسانه و فضای مجازی
محصولات فروش ویژه
  • دوره شناخت رسانه‌های اجتماعی
  • جدید
  • محبوب
قبلی بعدی
logo-samandehi
ناحیه کاربری
  • عضویت در سایت
  • حساب کاربری
  • سفارشات من
  • سبد خرید
دسترسی سریع
  • اخبــــار
  • تولیدات رسانه ای
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
  • نشست ها و کارگاه ها
  • گزارش تصویری
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
محمد لسانی | کارشناس حوزه رسانه و فضای مجازی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

درخواست دعوت به عنوان مهمان برنامه

09124756013

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.

جستجو

جستجو با زدن Enter و بستن با زدن ESC