جستجو برای:
  • دوره ها
    • حساب کاربری
    • سبد خرید
  • بلاگ
  • سرفصل های تدریس و ارائه
  • اخبار
  • محمد لسانی
  • گالری تصاویر
  • فروشگاه
  • درخواست برگزاری دوره آموزشی
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
 

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • دوره ها
  • گالری تصاویر
  • حساب کاربری
  • سبد خرید
  • پرداخت
  • ‌
پایگاه شخصی محمد لسانی
  • دانشنامه سواد رسانه
    • خانواده و فضای مجازی
    • کودکان و فضای مجازی
    • زیست فناورانه
    • فیک نیوز ها
    • فکت چک | Fact-Check
    • سلامت روان در فضای مجازی
    • سلامت جسم در فضای مجازی
    • سندروم های فضای مجازی
    • سیاست و بین الملل
    • هوش دیجیتال
    • امنیت سایبری
    • جنگ روایت ها
    • نشست ها وکارگاه ها
  • تولیدات

    اخبار

    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • اطلاعیه ها

    آثار تصویری

    • موشن گرافیک
    • ویدیو کلیپ ها
    • پادکست

    آثار محتوایی

    • اینفوگرافیک
    • مقالات
    • یادداشت و گفتگو ها

    معرفی کتاب

    • معرفی کتاب هفته
    • شما معرفی کنید
  • فروشگاه سواد رسانه
    • حساب کاربری
    • سفارشات من
    • سبد خرید
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
    • معرفی
    • سرفصل های تدریس و ارائه
    • سرفصل دوره ها
0
ورود و ثبت نام

وبلاگ

پایگاه شخصی محمد لسانی بلاگ تولیدات یادداشت ها و گفتگوها نقش ربات ها در شبکه های اجتماعی

نقش ربات ها در شبکه های اجتماعی

یادداشت ها و گفتگوها
ارسال شده توسط ادمین نویسنده
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
نقش ربات ها در شبکه های اجتماعی

ربات ها در شبکه های اجتماعی چه ویژگی ای دارند ؟

محمد لسانی : ربات‌ها چند ویژگی دارند که آن ها را از کاربران عادی متمایز می کند.

محمد لسانی، کارشناس و مدرس سواد رسانه ای در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ،  درباره ربات‌های توییتری گفت: حساب های کاربری، که زیست رباتیک دارند معمولا چند ویژگی دارند. اول؛ سن حساب کاربری پایین است؛ عموما چند روز یا چند هفته و به سال نمی‌کشد. دوم؛ دنبال کننده‌های کمی دارد. سوم؛ تولید حساب کاربری آن‌ها هم زمان با داغ شدن هشتگ است و در موج‌های توییتری فعالیت می‌کنند. چهارم؛ در ترند‌های روز فعالیت می‌کنند. پنجم؛ صفحه کاربری شان کامنت ندارد یا به شدت پایین است و ویژگی آخر، در روز بالای پنجاه توییت تا سقف توییتر که روزانه دوهزار و چهارصد توییت دارند و این بیش فعالی نشان دهنده این است که این حساب کاربری متعلق به ربات است.

به گفته این کارشناس رسانه، عموما ربات ها، حساب های کاربری شبکه های اجتماعی هستند که توسط نرم افزار‌ها کنترل می‌شوند و مردم واقعی نیستند. یعنی یک برنامه نویسی پشت آن قرار دارد.

محمد لسانی در پاسخ به اینکه آیا افراد عادی امکان ساخت ربات توییتری دارند گفت: اصولاً ربات داخل حساب کاربری نوشته نمی‌شود، ربات جداگانه توسط نرم افزار‌ها نوشته می‌شود. این نرم افزار‌ها از Api یا همان رابط طراحی سکوهای دیجیتال استفاده می‌کنند، چون برخی رسانه‌های اجتماعی که api آزاد دارند، یک فضای کنش و واکنش برای ربات ایجاد می‌کنند. یعنی این ربات خودش هم می‌تواند محتوا بنویسد، حساب کاربری بسازد، لایک را بالا یا پایین ببرد، ریتوییت کند، در رای دادن فعال باشد، هشتگ بزند یا حتی کسی را فالو کند. برای همین وقتی آمار لایک‌ها یا ویو‌های کسی غیرعادی بالا می‌رود، مشکوک به فغالیت رباتیک است. 

منبع : خبرگزاری صدا و سیما 

اشتراک گذاری:
برچسب ها: خبرگزاری صداوسیماربات هاشبکه های اجتماعیمحمد لسانی

استان زنجان انتخابات ایرنا بسیج دانشجویی بسیج هنرمندان تیک تاک جام جم جبهه مقاومت جریان شناسی جنگ جهانی رسانه ای جنگ روایت ها جنگ شناختی جهاد تبیین خبر جعلی خبرگزاری دانشجو خبرگزاری صداوسیما خبرگزاری مهر دانشگاه امام صادق دوره های سواد رسانه رسانه روابط عمومی سراج سلبریتی سندروم های فضای مجازی سواد رسانه سواد رسانه ای شبکه های اجتماعی صفحه اختصاصی طوفان الاقصی غزه فضای مجازی فلسطین فکت چک قدس آنلاین لسانی سواد رسانه محمد لسانی نسل زد نمایشگاه رسانه‌های ایران همشهری هوش مصنوعی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ژورنالیسم کارگاه سواد رسانه کارگاه سواد رسانه ای کانون پرورش فکری

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • نظام فضای مجازی : راهبردنگاری و قانونمداری | یادداشت محمد لسانی در فارس نیوز
    نظام فضای مجازی : راهبردنگاری و قانونمداری | یادداشت محمد لسانی در فارس نیوز

    49 بازدید

  • اقتصاد توجه مبنای فهم رفتار زیگزاگی و حاشیه سازی سلبریتی ها محمد لسانی سید جواد هاشمی علی ضیا
    اقتصاد توجه مبنای فهم رفتار زیگزاگی و حاشیه سازی سلبریتی ها

    43 بازدید

  • مصاحبه روزنامه کیهان با محمد لسانی در مورد بایسته های فضای مجازی
    مصاحبه روزنامه کیهان با محمد لسانی در مورد بایسته های فضای مجازی

    48 بازدید

  • یادداشت محمد لسانی در روزنامه ایران تلویزیون تعاملی؛ تعلل ها و خسارت ها
    یادداشت محمد لسانی در روزنامه ایران | تلویزیون تعاملی؛ تعلل ها و خسارت ها

    48 بازدید

  • محمد لسانی در سرمقاله روزنامه همشهری نوشت: نیاز به نظام برای فضای مجازی
    محمد لسانی در سرمقاله روزنامه همشهری نوشت: نیاز به نظام برای فضای مجازی

    44 بازدید

  • کشور‌ها و حکمرانی در فضای مجازی | مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان
    کشور‌ها و حکمرانی در فضای مجازی | مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان

    44 بازدید

قدیمی تر ارائه محمد لسانی در همایش شورای عالی فرهنگی وزارت نفت
جدیدتر سندروم اختلال توهم بیماری
درخواست کارگاه سواد رسانه
درخواست مشاوره محمد لسانی
محصولات فروش ویژه
  • دوره شناخت رسانه‌های اجتماعی
  • جدید
  • محبوب
قبلی بعدی
logo-samandehi
ناحیه کاربری
  • عضویت در سایت
  • حساب کاربری
  • سفارشات من
  • سبد خرید
دسترسی سریع
  • اخبــــار
  • تولیدات رسانه ای
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
  • نشست ها و کارگاه ها
  • گزارش تصویری
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
محمد لسانی | کارشناس حوزه رسانه و فضای مجازی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
جستجو

جستجو با زدن Enter و بستن با زدن ESC