جستجو برای:
  • دوره ها
    • حساب کاربری
    • سبد خرید
  • بلاگ
  • سرفصل های تدریس و ارائه
  • اخبار
  • محمد لسانی
  • گالری تصاویر
  • فروشگاه
  • درخواست برگزاری دوره آموزشی
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
 

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • دوره ها
  • گالری تصاویر
  • حساب کاربری
  • سبد خرید
  • پرداخت
  • ‌
پایگاه شخصی محمد لسانی
  • دانشنامه سواد رسانه
    • خانواده و فضای مجازی
    • کودکان و فضای مجازی
    • زیست فناورانه
    • فیک نیوز ها
    • فکت چک | Fact-Check
    • سلامت روان در فضای مجازی
    • سلامت جسم در فضای مجازی
    • سندروم های فضای مجازی
    • سیاست و بین الملل
    • هوش دیجیتال
    • امنیت سایبری
    • جنگ روایت ها
    • نشست ها وکارگاه ها
  • تولیدات

    اخبار

    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • اطلاعیه ها

    آثار تصویری

    • موشن گرافیک
    • ویدیو کلیپ ها
    • پادکست

    آثار محتوایی

    • اینفوگرافیک
    • مقالات
    • یادداشت و گفتگو ها

    معرفی کتاب

    • معرفی کتاب هفته
    • شما معرفی کنید
  • فروشگاه سواد رسانه
    • حساب کاربری
    • سفارشات من
    • سبد خرید
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
    • معرفی
    • سرفصل های تدریس و ارائه
    • سرفصل دوره ها
0
ورود و ثبت نام

وبلاگ

پایگاه شخصی محمد لسانی بلاگ دانشنامه سواد رسانه تدریس در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز

تدریس در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز

دانشنامه سواد رسانه
ارسال شده توسط ادمین نویسنده
۱۳۹۸/۰۹/۰۳
تدریس در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز

محمد لسانی، استاد حوزه‌ی ارتباطات و مدرس کارگاه آموزشی«کودک و نوجوان، رسانه و ارتباط جمعی» بر ضرورت انتقال مفاهیم سواد رسانه‌ای با استفاده از شیوه های غیر مستقیم در کانون تاکید کرد.

محمد لسانی کارشناس ارشد رشته ی ارتباطات  است و حدود دو دهه است که در حوزه‌های تحقیق، عملیات و برنامه ریزی، فعالیت دارد.

از مهم‌ترین اقدامات وی  می‌توان به تدوین پنج فاز سند «کودک و فضای مجازی»و ارائه و رونمایی این طرح در نمایشگاه الکامپ توسط وزیر محترم ارتباطات  اشاره کرد.

لسانی در تشریح این  سند پنج فاز (تجربه کشورهای اسلامی، تجربه کشورهای غیر اسلامی، الگوی تربیت رسانه‌ای، نظام نامه‌ی تولیدات رسانه‌ای کودک ونوجوان و تالیف مدل تولید رسانه‌ای) را از بخش‌های این سند عنوان کرد.

این استاد در پاسخ به سوال ضرورت آشنایی مربیان کانون با رسانه‌ها و سواد رسانه‌ای گفت:

این آشنایی در سه سطح قابل توجه است:

سطح اول سطح فردی- که در این سطح خود افراد در زندگی شخصی بتوانند نظم رسانه‌ای، برنامه‌ریزی رسانه‌ای و خوراک رسانه‌ای فراهم کنند.

سطح دوم- سطح خانوادگی، که در این بخش این عزیزان باید توسعه‌ی نفع و ارزش بدهند و راهبری خانواده را بر عهده بگیرند و بر توانایی‌های ایجابی افزوده و از مضرات جسمی و روانی بکاهند.

و در سطح سوم که مهم‌ترین سطح برای مربیان است، در سطح اجتماعی این عزیزان به عنوان مبلغ و به معنای مصلح اجتماعی باید  بتوانند  خانواده های دیگر را راهبری کنند و دانش و مهارت‌شان در این زمینه را به اعضا انتقال دهند.

پایگاه شخصی محمد لسانی | مشاور رسانه و مروج سواد رسانه ای ، فعال و کنشگر فرهنگی | www.mlesani.ir

لسانی در پاسخ به سوال نیاز اعضا مراکز کانون به دانستن مهارت‌های رسانه‌ای گفت:

در بحث ضرورت این امر شکی نیست، زیرا امروزه  افراد مختلف چند رسانه‌ای شدند و در زندگی خود از رسانه‌های مختلفی از جمله تلویزیون، کتاب، گوشی تلفن همراه و … استفاده می‌کنند، پس ضرورت دارد که اعضای مراکز،  رسانه‌ها را  به درستی شناخته و از سواد رسانه‌ای لازم برخوردار باشند.

اما در خصوص چگونگی این آموزش‌ها خوشبختانه در کانون این بستر فراهم است که مربیان از آموزش رسمی عبور کرده و آموزش‌های خود را در سطح غیر رسمی و در قالب‌های قصه، شعر و حتی طراحی بازی و مسابقه انجام داده و  این مهارت‌ها را آموزش دهند و مربیان ناگزیرند برای توسعه‌ی مهارت‌ها در سطح کودک ونوجوان، از قالب‌های جذاب بهره ببرند.

این مدرس ارتباطات توصیه‌ای نیز داشت . لسانی گفت در کلان‌شهرها رسانه‌ها پرکننده‌ی خلأها  و  یک جور آرامش بخش زندگی‌ها هستند و  بر خلاف شهرهای کوچک که اجتماعات عاطفی و روابط انسانی اصالت دارد  متاسفانه فضای کلان شهرها شی زده شده و رسانه‌ها به جای تسهیل کنندگی، جایگزین روابط شده‌اند.

بنابر این توجه به این موضوع و برگزاری دوره‌های آموزشی مناسب در این حوزه، برای تمام مردم به ویژه پایتخت نشینان و استان‌های حومه‌ی پایتخت، مانند استان البرز، به شدت قطعی و ضروری است .

تدریس در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز
اشتراک گذاری:
برچسب ها: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانانمحمد لسانی

استان زنجان انتخابات ایرنا بسیج دانشجویی بسیج هنرمندان تیک تاک جام جم جبهه مقاومت جریان شناسی جنگ جهانی رسانه ای جنگ روایت ها جنگ شناختی جهاد تبیین خبر جعلی خبرگزاری دانشجو خبرگزاری صداوسیما خبرگزاری مهر دانشگاه امام صادق دوره های سواد رسانه رسانه روابط عمومی سراج سلبریتی سندروم های فضای مجازی سواد رسانه سواد رسانه ای شبکه های اجتماعی صفحه اختصاصی طوفان الاقصی غزه فضای مجازی فلسطین فکت چک قدس آنلاین لسانی سواد رسانه محمد لسانی نسل زد نمایشگاه رسانه‌های ایران همشهری هوش مصنوعی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ژورنالیسم کارگاه سواد رسانه کارگاه سواد رسانه ای کانون پرورش فکری

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • روایت نگاری از یک نماز بهاری

    69 بازدید

  • 65 انتقاد و خواسته قانونگذاران امریکایی از تیک تاک
    65 انتقاد و خواسته قانونگذاران امریکایی از تیک تاک+ سند

    109 بازدید

  • کارگاه سواد رسانه ای در دانشگاه علوم توانبخشی محمد لسانی
    کارگاه سواد رسانه ای در دانشگاه علوم توانبخشی

    92 بازدید

  • بحران-در-اطلاع‌رسانی-بحران محمد لسانی همشهری آنلاین
    بحران در اطلاع‌رسانی بحران | گفت و گو با همشهری آنلاین

    63 بازدید

  • ویژگی‌های نسل Z را بشناسیم

    39 بازدید

  • پخش و نقد فیلم «استماع کنگره از مدیرعامل تیک تاک» در حسینیه انقلاب اسلامی دختران توسط محمد لسانی
    پخش و نقد فیلم «استماع کنگره از مدیرعامل تیک تاک» در حسینیه انقلاب اسلامی دختران

    86 بازدید

قدیمی تر برگزاری جلسات تربیت راهنمایان سواد فضای مجازی
جدیدتر برگزاری دوره آموزشی «کودک، نوجوان، رسانه و ارتباط جمعی»
درخواست کارگاه سواد رسانه
درخواست مشاوره محمد لسانی
محصولات فروش ویژه
  • دوره شناخت رسانه‌های اجتماعی
  • جدید
  • محبوب
قبلی بعدی
logo-samandehi
ناحیه کاربری
  • عضویت در سایت
  • حساب کاربری
  • سفارشات من
  • سبد خرید
دسترسی سریع
  • اخبــــار
  • تولیدات رسانه ای
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
  • نشست ها و کارگاه ها
  • گزارش تصویری
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
محمد لسانی | کارشناس حوزه رسانه و فضای مجازی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
جستجو

جستجو با زدن Enter و بستن با زدن ESC