جستجو برای:
  • دوره ها
    • حساب کاربری
    • سبد خرید
  • بلاگ
  • سرفصل های تدریس و ارائه
  • اخبار
  • محمد لسانی
  • گالری تصاویر
  • فروشگاه
  • درخواست برگزاری دوره آموزشی
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
 

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • دوره ها
  • گالری تصاویر
  • حساب کاربری
  • سبد خرید
  • پرداخت
  • ‌
پایگاه شخصی محمد لسانی
  • دانشنامه سواد رسانه
    • خانواده و فضای مجازی
    • کودکان و فضای مجازی
    • زیست فناورانه
    • فیک نیوز ها
    • فکت چک | Fact-Check
    • سلامت روان در فضای مجازی
    • سلامت جسم در فضای مجازی
    • سندروم های فضای مجازی
    • سیاست و بین الملل
    • هوش دیجیتال
    • امنیت سایبری
    • جنگ روایت ها
    • نشست ها وکارگاه ها
  • تولیدات

    اخبار

    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • اطلاعیه ها

    آثار تصویری

    • موشن گرافیک
    • ویدیو کلیپ ها
    • پادکست

    آثار محتوایی

    • اینفوگرافیک
    • مقالات
    • یادداشت و گفتگو ها

    معرفی کتاب

    • معرفی کتاب هفته
    • شما معرفی کنید
  • فروشگاه سواد رسانه
    • حساب کاربری
    • سفارشات من
    • سبد خرید
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
    • معرفی
    • سرفصل های تدریس و ارائه
    • سرفصل دوره ها
0
ورود و ثبت نام

وبلاگ

پایگاه شخصی محمد لسانی بلاگ تولیدات یادداشت ها و گفتگوها ضرورت طراحی چارچوب اقتصادی و اجتماعی برای تعامل با سلبریتی‌ها

ضرورت طراحی چارچوب اقتصادی و اجتماعی برای تعامل با سلبریتی‌ها

دانشنامه سواد رسانه ، یادداشت ها و گفتگوها
ارسال شده توسط ادمین نویسنده
۱۴۰۲/۰۴/۲۸
ضرورت طراحی چارچوب اقتصادی و اجتماعی برای تعامل با سلبریتی‌ها

محمد لسانی، کارشناس رسانه‌، مدرس و مروج سواد رسانه : سلبریتی‌ها به عنوان چهرگان و شهرگان فضای مجازی از مسیر جلب توجه و طراحی تعامل مؤثر بر رفتار جامعه و اذهان تأثیر می‌گذارند. آنچه که اکنون اهمیت دارد، مسئله تنظیم‌گری تعامل و پیام سلبریتی‌ها با جامعه‌ می‌باشد.

محمد لسانی، کارشناس رسانه‌، مدرس و مروج سواد رسانه  در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: سلبریتی‌ها به عنوان چهرگان و شهرگان فضای مجازی از مسیر جلب توجه و طراحی تعامل مؤثر بر رفتار جامعه و اذهان تأثیر می‌گذارند. آنچه که اکنون اهمیت دارد، مسئله تنظیم‌گری تعامل و پیام سلبریتی‌ها با جامعه‌ می‌باشد. این حوزه، حوزه‌ای محتوایی است و حاکمیت در کلان خود، به تنظیم‌ انرژی، حس و محتوای سلبریتی‌ها درجهتی سازنده و پیشروانه نیاز دارد. 
وی افزود: نباید تنها حوزه اقتصادی را از سلبریتی‌ها انتظار داشته باشیم و حوزه اقتصادی را اهرم فشاری برکنش سلبریتی‌ها کنیم؛ بلکه می‌بایست در چارچوب کلان به ویژه در بخش‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با سلبریتی‌ها به تعامل برسیم. بی‌شک شنیدن حرف هوادارانشان و خود سلبریتی‌ها به طراحی این چارچوب کمک خواهد کرد. 
لسانی تصریح کرد: تنها نگاه اقتصادی به سلبریتی‌ها مشکلی را حل نخواهد کرد؛ هرچند به عنوان یک عامل مهم تلقی می‌گردد. بدیهی ا‌ست که نباید کنش پنهان و تعامل در خفا در حوزه مالی وجود داشته باشد. اگر سلبریتی‌ها شعار شفافیت می‌دهند، بدانند که شفافیت هم در حوزه مالی و هم در حوزه محتوایی است. امروزه شاهد این هستیم که در کشورهای مختلف ازجمله انگلیس و نروژ سلبریتی‌ها موظف به پرداخت مالیات در قبال محتوایی هستند که نسبت به ایجاد آن، هزینه دریافت کرده‌اند.
کارشناس رسانه همچنین خاطرنشان کرد: اگر مطالبی که اسپانسر مالی دارند، تگ گذاری و جدا می‌شوند، به سبب آن است که مبرهن شود برای این محتوا هزینه دریافت شده است. بنابراین ضرورت دارد تا سلبریتی‌ها نیز این روند را مشخص کنند و نسبت به محتوایی که تبلیغی است، تگ گذاری داشته باشند. پنهان کردن محتوای تبلیغی در بطن پیام خود، یک فریب است و پوشش است و می‌بایست با مخاطبان صادق بود. 
او متذکر شد: تنها حوزه اقتصادی نمی‌تواند تنظیم‌گر رفتار باشد ؛هرچند که یک جز از تنظیم‌گری را رقم خواهد زد. به طورکل هرگونه تراکنشی می‌بایست شامل مالیات شود؛ به ویژه مادامی که درآمدهای سلبریتی‌ها از محتوا‌ها به‌شدت قابل‌توجه است. صحبت از فضایی است که عدم شفافیت موجب اقدامات هنجارشکن و توجه آمیز برای کسب هزینه شده است. گاه این هزینه‌ها جامعه را به سمت‌وسوی رفتارها سودمدار نه سودمند سوق دهد.
وی در پایان این گفت‌وگو بیان داشت: باید در حوزه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به طراحی کلان رسید. امروزه تنها از یک‌سو نمی‌توان ورود پیدا کرد و ورود از منظر اقتصادی تنها یک‌سویه‌نگری را تقویت خواهد کرد و کمکی به تنظیم کنش مؤثر سلبریتی نخواهد کرد.

اشتراک گذاری:
برچسب ها: سلبریتیفضای مجازیمحمد لسانی

استان زنجان انتخابات ایرنا بسیج دانشجویی بسیج هنرمندان تیک تاک جام جم جبهه مقاومت جریان شناسی جنگ جهانی رسانه ای جنگ روایت ها جنگ شناختی جهاد تبیین خبر جعلی خبرگزاری دانشجو خبرگزاری صداوسیما خبرگزاری مهر دانشگاه امام صادق دوره های سواد رسانه رسانه روابط عمومی سراج سلبریتی سندروم های فضای مجازی سواد رسانه سواد رسانه ای شبکه های اجتماعی صفحه اختصاصی طوفان الاقصی غزه فضای مجازی فلسطین فکت چک قدس آنلاین لسانی سواد رسانه محمد لسانی نسل زد نمایشگاه رسانه‌های ایران همشهری هوش مصنوعی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ژورنالیسم کارگاه سواد رسانه کارگاه سواد رسانه ای کانون پرورش فکری

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • نظام فضای مجازی : راهبردنگاری و قانونمداری | یادداشت محمد لسانی در فارس نیوز
    نظام فضای مجازی : راهبردنگاری و قانونمداری | یادداشت محمد لسانی در فارس نیوز

    48 بازدید

  • اقتصاد توجه مبنای فهم رفتار زیگزاگی و حاشیه سازی سلبریتی ها محمد لسانی سید جواد هاشمی علی ضیا
    اقتصاد توجه مبنای فهم رفتار زیگزاگی و حاشیه سازی سلبریتی ها

    42 بازدید

  • مصاحبه روزنامه کیهان با محمد لسانی در مورد بایسته های فضای مجازی
    مصاحبه روزنامه کیهان با محمد لسانی در مورد بایسته های فضای مجازی

    47 بازدید

  • یادداشت محمد لسانی در روزنامه ایران تلویزیون تعاملی؛ تعلل ها و خسارت ها
    یادداشت محمد لسانی در روزنامه ایران | تلویزیون تعاملی؛ تعلل ها و خسارت ها

    46 بازدید

  • محمد لسانی در سرمقاله روزنامه همشهری نوشت: نیاز به نظام برای فضای مجازی
    محمد لسانی در سرمقاله روزنامه همشهری نوشت: نیاز به نظام برای فضای مجازی

    43 بازدید

  • کشور‌ها و حکمرانی در فضای مجازی | مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان
    کشور‌ها و حکمرانی در فضای مجازی | مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان

    42 بازدید

قدیمی تر فکت چک در گفتگوی تخصصی با آکادمی زیست پلاس
جدیدتر گفتگوی محمد لسانی با شهرآرا | کنش مجازی براندازان برای عدم همگرایی در محرم
درخواست کارگاه سواد رسانه
درخواست مشاوره محمد لسانی
محصولات فروش ویژه
  • دوره شناخت رسانه‌های اجتماعی
  • جدید
  • محبوب
قبلی بعدی
logo-samandehi
ناحیه کاربری
  • عضویت در سایت
  • حساب کاربری
  • سفارشات من
  • سبد خرید
دسترسی سریع
  • اخبــــار
  • تولیدات رسانه ای
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
  • نشست ها و کارگاه ها
  • گزارش تصویری
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
محمد لسانی | کارشناس حوزه رسانه و فضای مجازی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
جستجو

جستجو با زدن Enter و بستن با زدن ESC