جستجو برای:
  • دوره ها
    • حساب کاربری
    • سبد خرید
  • بلاگ
  • سرفصل های تدریس و ارائه
  • اخبار
  • محمد لسانی
  • گالری تصاویر
  • فروشگاه
  • درخواست برگزاری دوره آموزشی
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
 

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • دوره ها
  • گالری تصاویر
  • حساب کاربری
  • سبد خرید
  • پرداخت
  • ‌
پایگاه شخصی محمد لسانی
  • دانشنامه سواد رسانه
    • خانواده و فضای مجازی
    • کودکان و فضای مجازی
    • زیست فناورانه
    • فیک نیوز ها
    • فکت چک | Fact-Check
    • سلامت روان در فضای مجازی
    • سلامت جسم در فضای مجازی
    • سندروم های فضای مجازی
    • سیاست و بین الملل
    • هوش دیجیتال
    • امنیت سایبری
    • جنگ روایت ها
    • نشست ها وکارگاه ها
  • تولیدات

    اخبار

    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • اطلاعیه ها

    آثار تصویری

    • موشن گرافیک
    • ویدیو کلیپ ها
    • پادکست

    آثار محتوایی

    • اینفوگرافیک
    • مقالات
    • یادداشت و گفتگو ها

    معرفی کتاب

    • معرفی کتاب هفته
    • شما معرفی کنید
  • فروشگاه سواد رسانه
    • حساب کاربری
    • سفارشات من
    • سبد خرید
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
    • معرفی
    • سرفصل های تدریس و ارائه
    • سرفصل دوره ها
0
ورود و ثبت نام

وبلاگ

پایگاه شخصی محمد لسانی بلاگ دانشنامه سواد رسانه جنگ روایت ها آیا انحلال شبکه «منوتو» فریب است؟ + فیلم

آیا انحلال شبکه «منوتو» فریب است؟ + فیلم

جنگ روایت ها ، یادداشت ها و گفتگوها
ارسال شده توسط ادمین نویسنده
۱۴۰۲/۰۸/۲۴
آیا انحلال شبکه «منوتو» فریب است؟ + فیلم - محمد لسانی

لسانی چالش اصلی که امروز شبکه منوتو با آن رو به رو است را موضوع تأمین سرمایه دانست و گفت: سرمایه گذار قبلی به هر دلیلی هرکس و یا کسانی بودند دیگر حاضر به تأمین سرمایه آن نیستند

لسانی در ابتدا در مورد اهمیت بودجه وسرمایه‌‎گذار در رسانه توضیح داد و در مورد شبکه‌‎های ماهواره‌‎ای مثل «منوتو» گفت: یکی از مسائلی که همیشه در رسانه اهمیت داشته بحث بودجه و تأمین سرمایه برای سرپا نگاه داشتن آن به خصوص در حوزه فرهنگی که بازگشت سرمایه مهم است.

وی در مورد انواع رسانه‌‎ها در شبکه ماهواره ای به انواع آنها اشاره کرد و افزود: سه نوع رسانه داریم برخی شبکه خبری هستند، برخی شبکه نمایشی و تفریحی و بعضی دیگر شبکه ترکیبی هستند که هم پوشش اخباری داشته باشند و هم از گفت و گوهای شبانه و جُنگ‎‌‎های کمدی بتوانند یک سبد متنوعی داشته باشند و شبکه منوتو اصولا در دسته دوم قرار می گیرد بنابراین هزینه تولید بالایی دارد و از شبکه هایی است که کست و نیروی انسانی لازم را داشته و در بین ایرانیان نیز مخاطبینی برای خود دست و پا کرده بود.

لسانی چالش اصلی که امروز شبکه منوتو با آن رو به رو است را موضوع تأمین سرمایه دانست و گفت: سرمایه گذار قبلی به هر دلیلی هرکس و یا کسانی بودند دیگر حاضر به تأمین سرمایه آن نیستند.

وی در مورد مواضع ضد و نقیض این شبکه و همچنین حامیان اصلی آن نیز گفت: علامت سوال این است که چطور شبکه منوتو همپای شبکه خبری دیگر  ایران اینترنشنال به صورت کامل آنتن خود را در اتفاقات غزه و فلسطین در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داد؟ و مجریانی که در ایام محرم حسینی (ع) می‌‎گفتند: چرا باید عزاداری  کنیم و سیاه پوش شویم؟  که این مسائل افسردگی می آورد حالا برای اسرائیل سیاه پوش شدند و غم و اندوه آنها را فراگرفت؟  و اشک تمساح ریختند. 

این کارشناس رسانه در بخش دیگری از صحبت‎های خود اضافه کرد: این نشان می دهد که کاملا سیاست این شبکه همسان و همپا با رژیم صهیونیستی بوده و به قول سیاستمداران ساعتشان را به وقت اسرئیل تنظیم می‌‌کردند و قطعا جنگ اخیر و هزینه های آن در ماجرای کم آوردن پول برای تأمین مالی بی‌‎تأثیر نیست. 

 وی در مورد نزدیکی این شبکه معاند به سلطنت طلبان هم توضیحاتی داد: هر چند می دانیم رویکرد شبکه منوتو و به صورت خاص قرابتش با پهلوی و رضا پهلوی هم مسجل است و این شبکه عملا سر در چند آبشخور داشته هم رژیم صهیونیستی و هم پهلوی و سلطنت طلبها لذا اتفاقی که در حال رقم خوردن است این است که این دوجریان سرمایه گذار اصلی منوتو در تزلزل هستند. 

هم انتقادات شدیدی که از سوی سایر براندازان علیه سلطنت طلبان و در رأس آن رضا پهلوی  از طرف مسیح علینژاد و هوادارانش می‌‎شود و هم از سوی اسماعیلیون و دار و دسته‌‎اش  که پنبه رضا پهلوی می‌‎زد دیگر هیچ رنگی به حنای سلطنت طلبها نمانده و این گویای این است که اسپانسرهای این شبکه ها که از سال 1400 خیز برداشته بودند و برنامه ریزی برای 1401 داشتند که تیرهایشان به سنگ خورد. 

کارشناس رسانه در مورد سناریوهای اصلی احتمالی بیانیه انحلال شبکه منوتو نیز گفت: سه سناریو می‌‎توان برای شبکه «منوتو» متصور بود، سناریوی اول بقاست که اصولا یک اعلان برای اسپانسر جدید است و منوتو به دلیل نوع رسانه اش پرخرج است که یا باید بودجه دولتی جایی به کمکش بیاید یا گروه های بین المللی که از چند دولت در حال تغذیه هستند و برای حمایت مالی وارد شوند. 

سناریوی دوم تغییر است و باید در نظر بگیریم که شبکه منوتو یک رسانه لایت و سبک زندگی بوده و برای اینکه بتواند رویکردهای تیزتر داشته باشد و بتواند به سفارش کارفرمایان خود نزدیک شود و به رویکرد سیاهنمایی شدیدتری دست بزند به نظر می رسد منوتو برای این کار نیاز به تغییر برند دارد و نمی تواند در برند سابق خود این دست فعالیت‌‎ها را انجام دهد. 

سناریوی سوم به معنای انحلال است که من خودم این استراتژی را جدی نمی دانم و عموما رسانه هایی که در حوزه سبک زندگی و سرگرمی کار می‌‎کنند اسپانسرهای بین‌‎المللی خود را دارند و کسانی حاضر هستند از این شبکه حمایت مالی کنند.

همچنین جدا شدن سیما ثابت و سایر تهیه کنندگان و سردبیران شبکه‌‎های این چنینی و ایران اینترنشنال، خبر تعطیلی ژانویه منوتو همه نشان دهنده این است که علاوه بر به هم خوردن آرایش سیاسی براندازان، در آرایش رسانه‌ایشان هم به مشکل برخوردند و دیگر حتی رسانه های اینها از پس این عدم انسجام و علنی شدن دعواها هم در حال تعطیلی و انحلال هستند و کفگیرشان به ته دیگ خورده است.

منبع خبر : دانشجو

اشتراک گذاری:
برچسب ها: اپوزوسیونخبرگزاری دانشجوفلسطینمحمد لسانیمنوتو

استان زنجان انتخابات ایرنا بسیج دانشجویی بسیج هنرمندان تیک تاک جام جم جبهه مقاومت جریان شناسی جنگ جهانی رسانه ای جنگ روایت ها جنگ شناختی جهاد تبیین خبر جعلی خبرگزاری دانشجو خبرگزاری صداوسیما خبرگزاری مهر دانشگاه امام صادق دوره های سواد رسانه رسانه روابط عمومی سراج سلبریتی سندروم های فضای مجازی سواد رسانه سواد رسانه ای شبکه های اجتماعی صفحه اختصاصی طوفان الاقصی غزه فضای مجازی فلسطین فکت چک قدس آنلاین لسانی سواد رسانه محمد لسانی نسل زد نمایشگاه رسانه‌های ایران همشهری هوش مصنوعی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ژورنالیسم کارگاه سواد رسانه کارگاه سواد رسانه ای کانون پرورش فکری

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • نظام فضای مجازی : راهبردنگاری و قانونمداری | یادداشت محمد لسانی در فارس نیوز
    نظام فضای مجازی : راهبردنگاری و قانونمداری | یادداشت محمد لسانی در فارس نیوز

    48 بازدید

  • اقتصاد توجه مبنای فهم رفتار زیگزاگی و حاشیه سازی سلبریتی ها محمد لسانی سید جواد هاشمی علی ضیا
    اقتصاد توجه مبنای فهم رفتار زیگزاگی و حاشیه سازی سلبریتی ها

    42 بازدید

  • مصاحبه روزنامه کیهان با محمد لسانی در مورد بایسته های فضای مجازی
    مصاحبه روزنامه کیهان با محمد لسانی در مورد بایسته های فضای مجازی

    47 بازدید

  • یادداشت محمد لسانی در روزنامه ایران تلویزیون تعاملی؛ تعلل ها و خسارت ها
    یادداشت محمد لسانی در روزنامه ایران | تلویزیون تعاملی؛ تعلل ها و خسارت ها

    47 بازدید

  • محمد لسانی در سرمقاله روزنامه همشهری نوشت: نیاز به نظام برای فضای مجازی
    محمد لسانی در سرمقاله روزنامه همشهری نوشت: نیاز به نظام برای فضای مجازی

    43 بازدید

  • کشور‌ها و حکمرانی در فضای مجازی | مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان
    کشور‌ها و حکمرانی در فضای مجازی | مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان

    42 بازدید

قدیمی تر هوش مصنوعی و خلاقیت‌های انسانی موضوع نشست تخصصی اندیشکده علم الگوی اسلامی
جدیدتر علوم شناختی ورسانه موضوع دومین کنفرانس ملی
درخواست کارگاه سواد رسانه
درخواست مشاوره محمد لسانی
محصولات فروش ویژه
  • دوره شناخت رسانه‌های اجتماعی
  • جدید
  • محبوب
قبلی بعدی
logo-samandehi
ناحیه کاربری
  • عضویت در سایت
  • حساب کاربری
  • سفارشات من
  • سبد خرید
دسترسی سریع
  • اخبــــار
  • تولیدات رسانه ای
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
  • نشست ها و کارگاه ها
  • گزارش تصویری
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
محمد لسانی | کارشناس حوزه رسانه و فضای مجازی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
جستجو

جستجو با زدن Enter و بستن با زدن ESC