بیشترین درآمد رسانه ها از کاربران کودک در آمریکا
بررسی محققان دانشگاه هاروارد نشان میدهد، شرکتهای فناوری مالک رسانههای اجتماعی در سالی که گذشت، مجموعأ بیش از ۱۱ میلیارد دلار از تبلیغات برای خردسالان در ایالات متحده درآمد کسب کرده اند
طی مطالعه و بررسی محققان دانشگاه هاروارد نشان میدهد، شرکتهای فناوری مالک رسانههای اجتماعی در سالی که گذشت، مجموعأ بیش از ۱۱ میلیارد دلار از تبلیغات برای خردسالان در ایالات متحده به دست آوردند. محققان، این یافتهها را مؤید نیاز به تنظیمگری دولتی رسانههای اجتماعی دانستند. آنها میگویند، شرکتهایی که از کاربران کودک پلتفرمهایشان کسب درآمد میکنند، نتوانستهاند به شکلی رضایتبخش خودتنظیمگری کنند. این محققان خاطرنشان میکنند، تنظیمگری و شفافیت بیشتر از سوی شرکتهای فناوری میتواند، به کاهش آسیبهای سلامت روانی جوانان و اقدامات بالقوه مضر تبلیغاتی که کودکان و نوجوانان را هدف قرار میدهد، کمک کند.
محققان و قانونگذاران مدتهاست که بر اثرات منفی ناشی از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی و الگوریتمهای شخصیسازی شده آنها تمرکز کردهاند. این الگوریتمها میتوانند، کودکان را به سمت استفاده بیش از حد از رسانههای اجتماعی سوق دهند. قانونگذاران در ایالتهایی مانند نیویورک و یوتا قوانینی را در سال ۲۰۲۳ معرفی یا تصویب کردند که استفاده از رسانههای اجتماعی توسط کودکان را محدود میکرد. در این میان متا، مالک اینستاگرام و فیسبوک، به اتهام مشارکت در بحران سلامت روان هدف شکایت دهها ایالت قرار گرفته است.
براین آستین، استاد گروه علوم اجتماعی و رفتاری در دانشگاه هاروارد و نویسنده ارشد این پژوهش، گفت: «اگرچه پلتفرمهای اجتماعی ممکن است، ادعا کنند که میتوانند اقدامات خود را برای کاهش آسیب به جوانان تنظیمگری کنند، اما هنوز این کار را انجام ندادهاند و بررسیهای ما نشان میدهد که آنها انگیزههای مالی زیادی برای تعویق انجام اقدامات مؤثر و محسوس در راستای محافظت از کودکان دارند.»
آکادمی اطفال آمریکا در گزارشی سیاستی در سال ۲۰۲۰، کودکان را در برابر اثرات متقاعدکننده تبلیغات، آسیبپذیر دانست. کمیسیون تجارت فدرال نیز با افزایش نگرانیها نسبت به رسانههای اجتماعی و سلامت روان کودکان، در اوایل ماه دسامبر ۲۰۲۳ پیشنهاد کرد تغییرات گستردهای در قوانین پیشین لحاظ شود که به موجب آن، نحوه ردیابی و تبلیغ شرکتهای آنلاین برای کودکان تنظیم گردد. تغییرات پیشنهادی شامل غیرفعال کردن تبلیغات هدفمند برای کودکان زیر ۱۳ سال به طور پیشفرض و محدود کردن اعلانها میشود.
پژوهش هاروارد نشان میدهد که در سال میلادی گذشته، یوتیوب بیشترین درآمد تبلیغاتی را از کاربران زیر ۱۲ سال به دست آورده است و اینستاگرام و فیسبوک رتبههای بعدی را از آن خود کردهاند. در همین حال، اینستاگرام بیشترین درآمد تبلیغاتی را از کاربران ۱۳ تا ۱۷ ساله کسب کرده و پس از آن تیکتاک و یوتیوب قرار گرفتهاند. محققان همچنین تخمین میزنند که اسنپچت بیشترین سهم از درآمد کلی تبلیغات خود (۴۱ درصد) را در سال ۲۰۲۲ از کاربران زیر ۱۸ سال، به دست آورده است و پس از آن تیکتاک، یوتیوب و اینستاگرام قرار دارند.
استان زنجان انتخابات ایرنا بسیج دانشجویی بسیج هنرمندان تیک تاک جام جم جبهه مقاومت جریان شناسی جنگ جهانی رسانه ای جنگ روایت ها جنگ شناختی جهاد تبیین خبر جعلی خبرگزاری دانشجو خبرگزاری صداوسیما خبرگزاری مهر دانشگاه امام صادق رسانه روابط عمومی سراج سلبریتی سندروم های فضای مجازی سواد رسانه سواد رسانه ای شارلی ابدو شبکه های اجتماعی صفحه اختصاصی طوفان الاقصی غزه فضای مجازی فلسطین فکت چک قدس آنلاین محمد لسانی نسل زد نمایشگاه رسانههای ایران همشهری هوش مصنوعی والدین و حضور فرزندان در شبکه های اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ژورنالیسم کارگاه سواد رسانه کارگاه سواد رسانه ای کانون پرورش فکری
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
اپل و متا از پیمان هوش مصنوعی امتناع کردند
12 بازدید
-
حذف رسانه های روسیه در تیک تاک
12 بازدید
-
متا از قوانین هوش مصنوعی اروپا سر باز زد
14 بازدید
-
هوش مصنوعی در بازار جهانی رکورد می زند
10 بازدید
-
سم آلتمن:منتظر ابرهوش مصنوعی باشید
14 بازدید
-
حکمرانی هوش مصنوعی موضوع همکاری سازمان ملل با سازمان توسعه اقتصاد
11 بازدید