جستجو برای:
  • دوره ها
    • حساب کاربری
    • سبد خرید
  • بلاگ
  • سرفصل های تدریس و ارائه
  • اخبار
  • محمد لسانی
  • گالری تصاویر
  • فروشگاه
  • درخواست برگزاری دوره آموزشی
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
 

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • دوره ها
  • گالری تصاویر
  • حساب کاربری
  • سبد خرید
  • پرداخت
  • ‌
پایگاه شخصی محمد لسانی
  • دانشنامه سواد رسانه
    • خانواده و فضای مجازی
    • کودکان و فضای مجازی
    • زیست فناورانه
    • فیک نیوز ها
    • فکت چک | Fact-Check
    • سلامت روان در فضای مجازی
    • سلامت جسم در فضای مجازی
    • سندروم های فضای مجازی
    • سیاست و بین الملل
    • هوش دیجیتال
    • امنیت سایبری
    • جنگ روایت ها
    • نشست ها وکارگاه ها
  • تولیدات

    اخبار

    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • اطلاعیه ها

    آثار تصویری

    • موشن گرافیک
    • ویدیو کلیپ ها
    • پادکست

    آثار محتوایی

    • اینفوگرافیک
    • مقالات
    • یادداشت و گفتگو ها

    معرفی کتاب

    • معرفی کتاب هفته
    • شما معرفی کنید
  • فروشگاه سواد رسانه
    • حساب کاربری
    • سفارشات من
    • سبد خرید
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
    • معرفی
    • سرفصل های تدریس و ارائه
    • سرفصل دوره ها
0
ورود و ثبت نام

وبلاگ

پایگاه شخصی محمد لسانی بلاگ اخبار سواد رسانه ایران رسانه های اجتماعی عامل اضطراب نوجوانان

رسانه های اجتماعی عامل اضطراب نوجوانان

اخبار سواد رسانه ایران
ارسال شده توسط ادمین نویسنده 2
۱۴۰۲/۱۲/۱۵

 

بر اساس نتایج تحقیقات در کشور نروژ، نوجوانانی که احساس می کنند دیگران آنها را در رسانه های اجتماعی زیر نظر دارند، بیشتر از سایر همسالان خود دچار علائم اضطراب و افسردگی هستند.

طی اعلام مؤسسه بهداشت عمومی نروژ «NIPH» تحقیقاتی را بر روی ۲ هزار نوجوان دبیرستانی در شهر برگن واقع در غرب این کشور انجام داد تا تأثیرات شبکه‌های اجتماعی بر سلامت روان نوجوانان را مشخص کند. بر اساس نتایج تحقیقات مذکور، نوجوانانی که احساس می کنند دیگران آنها را در رسانه های اجتماعی زیر نظر دارند، بیشتر از سایر همسالان خود دچار علائم اضطراب و افسردگی هستند.

این در حالی است که طبق گزارش‌های منتشر شده، یافته‌های این مؤسسه ارتباط خاصی میان شبکه‌های اجتماعی و بروز مشکلات روانی در نوجوانان کشف نکرده است.

محققان در این پژوهش اعلام کردند: «مشکلات سلامت روان ممکن است به دلیل شرایط دیگری باشد که مورد بررسی قرار نگرفته است. یافته‌ها نشان می‌دهد، اندازه‌گیری زمان صرف‌ شده در شبکه‌های اجتماعی شاخص دقیقی برای تعیین مشکل‌ساز بودن آن‌ها نیست. از همین روی ممکن است، ابعاد دیگر استفاده از شبکه‌های اجتماعی مشکل‌ساز باشند.»

بنا بر اعلام «NIPH» حدود ۹۰ درصد از نوجوانان نروژ از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و ۳۷ درصد از آن‌ها بیش از سه ساعت در روز را به آن اختصاص می‌دهند.

نتایج تحقیقات حاکی از آن است که بیشترین استفاده پسران از شبکه‌های اجتماعی به موارد زیر اختصاص دارد:

  • یوتیوب: ۹۱ درصد

  • اسنپ چت: ۹۱ درصد

  • اینستاگرام: ۸۴ درصد

  • تیک‌تاک: ۶۰ درصد

آمار مذکور در میان دختران نیز به شرح زیر است:

  • اسنپ چت با ۹۷ درصد،

  • اینستاگرام با ۹۶ درصد،

  • تیک‌تاک با ۸۱ درصد

  • و یوتیوب با ۷۸ درصد

اشتراک گذاری:
برچسب ها: اضطراب_شبکه های اجتماعی_نوجوانان_نروژ_تحقیقات_اینستاگرام_توییتر_اسنپ چت

استان زنجان انتخابات ایرنا بسیج دانشجویی بسیج هنرمندان تیک تاک جام جم جبهه مقاومت جریان شناسی جنگ جهانی رسانه ای جنگ روایت ها جنگ شناختی جهاد تبیین خبر جعلی خبرگزاری دانشجو خبرگزاری صداوسیما خبرگزاری مهر دانشگاه امام صادق دوره های سواد رسانه رسانه روابط عمومی سراج سلبریتی سندروم های فضای مجازی سواد رسانه سواد رسانه ای شبکه های اجتماعی صفحه اختصاصی طوفان الاقصی غزه فضای مجازی فلسطین فکت چک قدس آنلاین لسانی سواد رسانه محمد لسانی نسل زد نمایشگاه رسانه‌های ایران همشهری هوش مصنوعی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ژورنالیسم کارگاه سواد رسانه کارگاه سواد رسانه ای کانون پرورش فکری

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • با ایجنت هوش مصنوعی مایکروسافت حالا ایرادات ویندوز را به‌راحتی حل کنید

    3 بازدید

  • مرگ اسکایپ فرا رسید

    4 بازدید

  • جلسه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات برگزار شد

    5 بازدید

  • اپل دست به ساخت هوش مصنوعی برنامه نویس زد

    7 بازدید

  • شهریور روز های داغی برای گوگل رقم می زند

    4 بازدید

  • مهم ترین قسمت سند هوش مصنوعی اجرا شد

    5 بازدید

قدیمی تر فاصله وعده تا عمل مجلس دوازدهم باید به حداقل برسد
جدیدتر پژوهش‌های جدید بریتانیا در مورد سواد رسانه‌ای
درخواست کارگاه سواد رسانه
درخواست مشاوره محمد لسانی
محصولات فروش ویژه
  • دوره شناخت رسانه‌های اجتماعی
  • جدید
  • محبوب
قبلی بعدی
logo-samandehi
ناحیه کاربری
  • عضویت در سایت
  • حساب کاربری
  • سفارشات من
  • سبد خرید
دسترسی سریع
  • اخبــــار
  • تولیدات رسانه ای
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
  • نشست ها و کارگاه ها
  • گزارش تصویری
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
محمد لسانی | کارشناس حوزه رسانه و فضای مجازی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
جستجو

جستجو با زدن Enter و بستن با زدن ESC