تغییرات بنیادین در رسانه توسط هوش مصنوعی
مطالعات کارشناسان حوزه رسانه نشان می دهد هوش مصنوعی باعث متحول کردن روزنامهنگاری است و در کوتاهمدت موجب تغییری بنیادین در اکوسیستم رسانه و تولید محتواهای خبری میشود.
به گزارش تک اکسپلور، «دیوید کاسول از کارکنان سابق «یاهو» و «بی بی سی نیوز لبز» بازوی نوآوری شبکه خبری انگلیسی بی بی سی، این مطلب را در حالی بیان کرد که رهبران صنعت رسانه در شهر «پروجیا» ایتالیا به منظور بحث درباره بزرگترین سوالات پیش روی کسب و کار خبر گرد هم آمده اند.
وی در پاسخ به این سوال که روزنامهنگاری آینده را چگونه میبینید؟ گفت: نمیدانیم اما آنچه تلاش میکنیم، انجام دهیم این است که تمام احتمالات یا بخش زیادی از احتمالات موجود را بشناسیم.
کاسول افزود: به گمان من بعضی چیزها در حال روشنتر شدن هستند و یکی از این مسائل این است که احتمالا رسانههای بیشتری توسط ماشینها ایجاد خواهند شد؛ بنابراین ماشینها کار بیشتری در زمینه جمعآوری انجام خواهند داد و همچنین کار بیشتری در زمینه تولید محتوا اعم از صوتی و تصویری و متنی خواهند داشت.
این کارشناس خاطرنشان کرد: این مساله در اکوسیستم اطلاعات بطور کلی و در اکوسیستم خبر بطور خاص یک تغییر بسیار بنیادین است؛ این اکوسیستم نسبت به آن چیزی که الان درونش قرار داریم تفاوت ساختاری دارد. نمیدانیم این تغییر چه مدتی زمان خواهد برد؛ ممکن است دو ، چهار یا هفت سال باشد.
وی ادامه داد: مردم به دستگاه های جدید و سخت افزار جدید نیازی ندارند و همچنین به پول زیادی به عنوان تولیدکننده و همچنین به دانش و تجربه فنی نیاز ندارند. همه آن چیزهایی که در نسل قبلی هوش مصنوعی مانع به شمار میرفت اکنون به لطف هوش مصنوعی مولد، دیگر مانع به شمار نمیرود.
این کارشناس در ادامه در پاسخ به اینکه تازهترین تحولات در اتاقهای خبر کدامند، اظهار داشت: یک کلاس از تحولات در ابزارهای جدیدی است که جریان کار هوش مصنوعی را ممکن میسازد؛ برای مثال روزنامه «جی پی پولیتیکن» در دانمارک تمرکز خود را بر این قرار داده که محصولات و فعالیتهای کنونی خود را کارآمدتر بسازد. اما این همچنین پایهای برای گذار محصولات آنها، نیروی کار آنها و فعالیت ها به درون این جهان جدید هوش مصنوعی است. همچنین «گوگل» در حال آزمایش یک ابزار با نام «جنسیس» (Genesis) برای ناشران است.
استان زنجان انتخابات ایرنا بسیج دانشجویی بسیج هنرمندان تیک تاک جام جم جبهه مقاومت جریان شناسی جنگ جهانی رسانه ای جنگ روایت ها جنگ شناختی جهاد تبیین خبر جعلی خبرگزاری دانشجو خبرگزاری صداوسیما خبرگزاری مهر دانشگاه امام صادق رسانه روابط عمومی سراج سلبریتی سندروم های فضای مجازی سواد رسانه سواد رسانه ای شارلی ابدو شبکه های اجتماعی صفحه اختصاصی طوفان الاقصی غزه فضای مجازی فلسطین فکت چک قدس آنلاین محمد لسانی نسل زد نمایشگاه رسانههای ایران همشهری هوش مصنوعی والدین و حضور فرزندان در شبکه های اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ژورنالیسم کارگاه سواد رسانه کارگاه سواد رسانه ای کانون پرورش فکری
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
اپل و متا از پیمان هوش مصنوعی امتناع کردند
13 بازدید
-
حذف رسانه های روسیه در تیک تاک
13 بازدید
-
متا از قوانین هوش مصنوعی اروپا سر باز زد
15 بازدید
-
هوش مصنوعی در بازار جهانی رکورد می زند
11 بازدید
-
سم آلتمن:منتظر ابرهوش مصنوعی باشید
15 بازدید
-
حکمرانی هوش مصنوعی موضوع همکاری سازمان ملل با سازمان توسعه اقتصاد
12 بازدید