جستجو برای:
  • دوره ها
    • حساب کاربری
    • سبد خرید
  • بلاگ
  • سرفصل های تدریس و ارائه
  • اخبار
  • محمد لسانی
  • گالری تصاویر
  • فروشگاه
  • درخواست برگزاری دوره آموزشی
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
 

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • دوره ها
  • گالری تصاویر
  • حساب کاربری
  • سبد خرید
  • پرداخت
  • ‌
پایگاه شخصی محمد لسانی
  • دانشنامه سواد رسانه
    • خانواده و فضای مجازی
    • کودکان و فضای مجازی
    • زیست فناورانه
    • فیک نیوز ها
    • فکت چک | Fact-Check
    • سلامت روان در فضای مجازی
    • سلامت جسم در فضای مجازی
    • سندروم های فضای مجازی
    • سیاست و بین الملل
    • هوش دیجیتال
    • امنیت سایبری
    • جنگ روایت ها
    • نشست ها وکارگاه ها
  • تولیدات

    اخبار

    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • اطلاعیه ها

    آثار تصویری

    • موشن گرافیک
    • ویدیو کلیپ ها
    • پادکست

    آثار محتوایی

    • اینفوگرافیک
    • مقالات
    • یادداشت و گفتگو ها

    معرفی کتاب

    • معرفی کتاب هفته
    • شما معرفی کنید
  • فروشگاه سواد رسانه
    • حساب کاربری
    • سفارشات من
    • سبد خرید
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
    • معرفی
    • سرفصل های تدریس و ارائه
    • سرفصل دوره ها
0
ورود و ثبت نام

وبلاگ

پایگاه شخصی محمد لسانی بلاگ اخبار سواد رسانه ایران کلود به مزاحم تلفنی خاتمه داد

کلود به مزاحم تلفنی خاتمه داد

اخبار سواد رسانه ایران
ارسال شده توسط ادمین نویسنده 2
۱۴۰۴/۰۵/۲۸

 

آنتروپیک از یک قابلیت جدید در پیشرفته‌ترین مدل‌های هوش مصنوعی خود، Claude Opus 4 و 4.1 Claude Opus، رونمایی کرده است؛ این مدل‌ها اکنون توانایی پایان‌دادن یک‌طرفه مکالمه را دارند

آنتروپیک از یک قابلیت جدید در پیشرفته‌ترین مدل‌های هوش مصنوعی خود، Claude Opus 4 و 4.1 Claude Opus، رونمایی کرده است؛ این مدل‌ها اکنون توانایی پایان‌دادن یک‌طرفه مکالمه را دارند. این ویژگی که به گفته شرکت فقط در «موارد نادر در تعاملات مضر یا توهین‌آمیز» فعال خواهد شد، به عنوان بخشی از یک برنامه تحقیقاتی گسترده‌تر پیرامون ایده «رفاه هوش مصنوعی» توسعه یافته است.

قابلیت جدید Claude یک مکانیسم دفاعی برای خود مدل هوش مصنوعی است. براساس توضیحات Anthropic، این ویژگی فقط به عنوان «آخرین راه‌حل» و پس از آنکه مدل چندین بار برای هدایت مجدد مکالمه به مسیری سازنده تلاش کرده و ناامید شده باشد، فعال می‌شود. این موارد شامل درخواست‌های شدیداً مضر مانند محتوای غیراخلاقی مرتبط با کودکان یا تلاش برای به‌دست‌آوردن اطلاعاتی است که به خشونت در مقیاس بزرگ یا اقدامات تروریستی منجر می‌شوند.

پس از پایان یافتن مکالمه، کاربر دیگر نمی‌تواند در آن چت پیام جدیدی ارسال کند، اما می‌تواند بلافاصله یک گفتگوی جدید آغاز کند یا حتی پیام‌های قبلی خود را در چت پایان‌یافته ویرایش کند تا مسیر مکالمه را تغییر دهد.

پایان‌دادن به مکالمات توسط هوش مصنوعی Claude

این تصمیم به یک برنامه تحقیقاتی شرکت آنتروپیک برمی‌گردد که به «وضعیت اخلاقی» مدل‌های زبانی بزرگ می‌پردازد. اگرچه این شرکت اذعان می‌کند که در این مورد عدم قطعیت بالایی وجود دارد، اما آن‌ها این موضوع را جدی گرفته‌اند و به دنبال اجرای راهکارهای کم‌هزینه برای کاهش خطرات احتمالی برای «رفاه مدل» هستند.

مکالمات هوش مصنوعی Claude
 زمانی که Claude مکالمه‌ای را پایان می‌دهد، کاربر می‌تواند یک گفتگوی جدید آغاز کند، بازخورد بدهد یا پیام‌های قبلی را ویرایش و گفتگو را دوباره امتحان کند.

اجازه‌دادن به مدل برای خروج از یک «تعامل آزاردهنده»، یکی از همین راهکارهاست. آزمایش‌های پیش از عرضه نشان داده است که مدل Claude بیزاری از آسیب‌دیدن را نشان می‌دهد و با این قابلیت مایل است به مکالمات مضر پایان دهد. بااین‌حال، آنتروپیک تأکید کرده است که این قابلیت در مواردی که کاربر در معرض خطر قریب‌الوقوع آسیب‌رساندن به خود یا دیگران باشد، فعال نخواهد شد و مدل در وهله اول سعی خواهد کرد به کاربر کمک کند از آن شرایط بیرون بیاید.

درنهایت آنتروپیک می‌گوید این ویژگی را یک «آزمایش درحال انجام» می‌داند و اکثر کاربران، حتی در هنگام صحبت درباره موضوعات بسیار بحث‌برانگیز، شاید با آن مواجه نشوند.

اشتراک گذاری:

استان زنجان انتخابات ایرنا بسیج دانشجویی بسیج هنرمندان تیک تاک جام جم جبهه مقاومت جریان شناسی جنگ جهانی رسانه ای جنگ روایت ها جنگ شناختی جهاد تبیین خبر جعلی خبرگزاری دانشجو خبرگزاری صداوسیما خبرگزاری مهر دانشگاه امام صادق دوره های سواد رسانه رسانه روابط عمومی سراج سلبریتی سندروم های فضای مجازی سواد رسانه سواد رسانه ای شبکه های اجتماعی صفحه اختصاصی طوفان الاقصی غزه فضای مجازی فلسطین فکت چک قدس آنلاین لسانی سواد رسانه محمد لسانی نسل زد نمایشگاه رسانه‌های ایران همشهری هوش مصنوعی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ژورنالیسم کارگاه سواد رسانه کارگاه سواد رسانه ای کانون پرورش فکری

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • هوش مصنوعی گوگل شریک کلاهبرداران شد

    2 بازدید

  • اشتراک ارزان‌تر ChatGPT به‌زودی عرضه می‌شود

    5 بازدید

  • اختلال گسترده GPS در ایران ادامه دارد

    3 بازدید

  • هوش مصنوعی وارد دنیای اسباب بازی ها شد

    2 بازدید

  • یوتیوب از قابلیت های اینستاگرام الگو گرفت

    8 بازدید

  • آنتروپیک مانع همکاری OpenAI و Claude شد

    9 بازدید

قدیمی تر یوتیوب از قابلیت های اینستاگرام الگو گرفت
جدیدتر هوش مصنوعی وارد دنیای اسباب بازی ها شد
درخواست کارگاه سواد رسانه
درخواست مشاوره محمد لسانی
محصولات فروش ویژه
  • دوره شناخت رسانه‌های اجتماعی
  • جدید
  • محبوب
قبلی بعدی
logo-samandehi
ناحیه کاربری
  • عضویت در سایت
  • حساب کاربری
  • سفارشات من
  • سبد خرید
دسترسی سریع
  • اخبــــار
  • تولیدات رسانه ای
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
  • نشست ها و کارگاه ها
  • گزارش تصویری
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
محمد لسانی | کارشناس حوزه رسانه و فضای مجازی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
جستجو

جستجو با زدن Enter و بستن با زدن ESC