جستجو برای:
  • دوره ها
    • حساب کاربری
    • سبد خرید
  • بلاگ
  • سرفصل های تدریس و ارائه
  • اخبار
  • محمد لسانی
  • گالری تصاویر
  • فروشگاه
  • درخواست برگزاری دوره آموزشی
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
 

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • دوره ها
  • گالری تصاویر
  • حساب کاربری
  • سبد خرید
  • پرداخت
  • ‌
پایگاه شخصی محمد لسانی
  • دانشنامه سواد رسانه
    • خانواده و فضای مجازی
    • کودکان و فضای مجازی
    • زیست فناورانه
    • فیک نیوز ها
    • فکت چک | Fact-Check
    • سلامت روان در فضای مجازی
    • سلامت جسم در فضای مجازی
    • سندروم های فضای مجازی
    • سیاست و بین الملل
    • هوش دیجیتال
    • امنیت سایبری
    • جنگ روایت ها
    • نشست ها وکارگاه ها
  • تولیدات

    اخبار

    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • اطلاعیه ها

    آثار تصویری

    • موشن گرافیک
    • ویدیو کلیپ ها
    • پادکست

    آثار محتوایی

    • اینفوگرافیک
    • مقالات
    • یادداشت و گفتگو ها

    معرفی کتاب

    • معرفی کتاب هفته
    • شما معرفی کنید
  • فروشگاه سواد رسانه
    • حساب کاربری
    • سفارشات من
    • سبد خرید
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
    • معرفی
    • سرفصل های تدریس و ارائه
    • سرفصل دوره ها
0
ورود و ثبت نام

وبلاگ

پایگاه شخصی محمد لسانی بلاگ اخبار سواد رسانه ایران هوش مصنوعی قدرت تفکر کودکان را می گیرد

هوش مصنوعی قدرت تفکر کودکان را می گیرد

اخبار سواد رسانه ایران
ارسال شده توسط ادمین نویسنده 2
۱۴۰۴/۰۷/۲۷

هوش مصنوعی در حال تغییر دادن نحوه یادگیری یک نسل است و پژوهشگران «دانشگاه آکسفورد»(Oxford University) می‌گویند که می‌تواند نحوه تفکر آنها را نیز تغییر دهد.

به گزارش بیزینس اینسایدر، پژوهشگران در این پروژه، یک نظرسنجی را از ۲۰۰۰ دانش‌آموز بریتانیایی ۱۳ تا ۱۸ ساله گرفتند و دریافتند که از هر ۱۰ نوجوان مصاحبه‌شده، هشت نفر از فناوری‌های هوش مصنوعی برای انجام دادن تکالیف مدرسه خود استفاده می‌کنند و تقریباً همین تعداد نیز برای کمک گرفتن در انجام دادن تکالیف به فناوری‌های هوش مصنوعی مراجعه می‌کنند.

بسیاری از دانش‌آموزان گفتند که فناوری‌های هوش مصنوعی به آنها کمک می‌کنند تا سریع‌تر فکر کنند و به پرسش‌های دشوار پاسخ دهند، اما کارشناسان هشدار داده‌اند که این تسلط جدید ممکن است هزینه‌ای داشته باشد.

«اریکا گالیا»(Erika Galea)، مدیر «مرکز آموزشی علوم اعصاب اروپا» و از پژوهشگران این پروژه، گفت: دانش‌آموزان امروزی در کنار ماشین‌ها فکر می‌کنند. آنها در پردازش ایده‌ها به «سرعت» دست می‌یابند، اما گاهی اوقات عمقی را که از مکث، پرسش و تفکر مستقل حاصل می‌شود، از دست می‌دهند. چالش واقعی پیش رو، تسلط بر فناوری نیست، بلکه حفظ عمق تفکر انسان در عصر شناخت مصنوعی و هوش مصنوعی است.

شناخت مصنوعی، نوع جدیدی از تفکر را نشان می‌دهد که در میان آنچه پژوهشگران دانشگاه آکسفورد «نسل بومی هوش مصنوعی» می‌نامند، در حال ظهور است. نسل بومی هوش مصنوعی، نوجوانانی هستند که در کنار الگوریتم‌ها بزرگ شده‌اند و یاد گرفته‌اند.

اگرچه بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان گفتند که هوش مصنوعی به آنها کمک کرده است تا حداقل یک مهارت تحصیلی را در خود توسعه دهند، اما از هر ۱۰ نفر، ۶ نفر نیز گفتند که هوش مصنوعی به توانایی‌های آنها از راه‌های دیگر آسیب می‌رساند. یک چهارم گفتند که هوش مصنوعی، یادگیری را بیش از حد آسان کرده و از هر ۱۰ نفر، یک نفر گفت که هوش مصنوعی، خلاقیت را محدود کرده و نیاز به تفکر انتقادی را کاهش داده است.

استدلال پژوهشگران دانشگاه آکسفورد این است که سیستم‌های آموزشی باید به گونه‌ای تکامل یابند که با هوش مصنوعی تدریس کنند؛ بدون این که به دانش‌آموزان اجازه دهند مانند آن فکر کنند.

اشتراک گذاری:

استان زنجان انتخابات ایرنا بسیج دانشجویی بسیج هنرمندان تیک تاک جام جم جبهه مقاومت جریان شناسی جنگ جهانی رسانه ای جنگ روایت ها جنگ شناختی جهاد تبیین خبر جعلی خبرگزاری دانشجو خبرگزاری صداوسیما خبرگزاری مهر دانشگاه امام صادق دوره های سواد رسانه رسانه روابط عمومی سراج سلبریتی سندروم های فضای مجازی سواد رسانه سواد رسانه ای شبکه های اجتماعی صفحه اختصاصی طوفان الاقصی غزه فضای مجازی فلسطین فکت چک قدس آنلاین لسانی سواد رسانه محمد لسانی نسل زد نمایشگاه رسانه‌های ایران همشهری هوش مصنوعی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ژورنالیسم کارگاه سواد رسانه کارگاه سواد رسانه ای کانون پرورش فکری

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • حذف کروکی های گوگل ناکام ماند

    4 بازدید

  • پلتفرم جاسوسی اسرائیلی در دام قانون افتاد

    3 بازدید

  • ایکس شفاف تر می شود

    3 بازدید

  • اینستاگرام دستیار هوشمند والدین هوشیار شد

    3 بازدید

  • هوش مصنوعی روی ویکی پدیا هم اثر گذاشت

    4 بازدید

  • اینستاگرام برای نوجوانان محدود شد

    52 بازدید

قدیمی تر حذف کروکی های گوگل ناکام ماند
درخواست کارگاه سواد رسانه
درخواست مشاوره محمد لسانی
محصولات فروش ویژه
  • دوره شناخت رسانه‌های اجتماعی
  • جدید
  • محبوب
قبلی بعدی
logo-samandehi
ناحیه کاربری
  • عضویت در سایت
  • حساب کاربری
  • سفارشات من
  • سبد خرید
دسترسی سریع
  • اخبــــار
  • تولیدات رسانه ای
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
  • نشست ها و کارگاه ها
  • گزارش تصویری
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
محمد لسانی | کارشناس حوزه رسانه و فضای مجازی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
جستجو

جستجو با زدن Enter و بستن با زدن ESC