جستجو برای:
  • دوره ها
    • حساب کاربری
    • سبد خرید
  • بلاگ
  • سرفصل های تدریس و ارائه
  • اخبار
  • محمد لسانی
  • گالری تصاویر
  • فروشگاه
  • درخواست برگزاری دوره آموزشی
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
 

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • دوره ها
  • گالری تصاویر
  • حساب کاربری
  • سبد خرید
  • پرداخت
  • ‌
پایگاه شخصی محمد لسانی
  • دانشنامه سواد رسانه
    • خانواده و فضای مجازی
    • کودکان و فضای مجازی
    • زیست فناورانه
    • فیک نیوز ها
    • فکت چک | Fact-Check
    • سلامت روان در فضای مجازی
    • سلامت جسم در فضای مجازی
    • سندروم های فضای مجازی
    • سیاست و بین الملل
    • هوش دیجیتال
    • امنیت سایبری
    • جنگ روایت ها
    • نشست ها وکارگاه ها
  • تولیدات

    اخبار

    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • اطلاعیه ها

    آثار تصویری

    • موشن گرافیک
    • ویدیو کلیپ ها
    • پادکست

    آثار محتوایی

    • اینفوگرافیک
    • مقالات
    • یادداشت و گفتگو ها

    معرفی کتاب

    • معرفی کتاب هفته
    • شما معرفی کنید
  • فروشگاه سواد رسانه
    • حساب کاربری
    • سفارشات من
    • سبد خرید
  • درگاه پرداخت
  • درباره من
    • معرفی
    • سرفصل های تدریس و ارائه
    • سرفصل دوره ها
0
ورود و ثبت نام

وبلاگ

پایگاه شخصی محمد لسانی بلاگ اخبار سواد رسانه ایران حق انتخاب در متا واقعی شد

حق انتخاب در متا واقعی شد

اخبار سواد رسانه ایران
ارسال شده توسط ادمین نویسنده 2
۱۴۰۴/۰۹/۱۹

کمیسیون اروپا پیشنهاد جدید متا برای استفاده کمتر از داده‌های شخصی در تبلیغات را تأیید کرد؛ تصمیمی که این شرکت را از جریمه‌های روزانه سنگین نجات داد.

به گزارش رویترز، کمیسیون اروپانسخه جدید مدل تبلیغاتی متا را بررسی کرده و نتیجه گرفته که تغییرات در «متن، طراحی و شفافیت» کافی بوده است به طوری که کاربران در عمل بین «دادن رضایت برای استفاده کامل از داده‌ها و تبلیغات کاملاً شخصی‌شده» یا «به اشتراک‌گذاری کمتر داده برای تبلیغات محدودتر» حق انتخاب خواهند داشت.

 
شرکت آمریکایی متا پس از آن که در آوریل سال جاری میلادی به دلیل نقض قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا، ۲۰۰ میلیون یورو (حدود ۲۳۳ میلیون دلار) جریمه شد مجبور شده بود مدل «پرداخت یا رضایت» خود را بازنگری کند.بدین ترتیب تهدید جریمه‌های روزانه که می‌توانست تا ۵٪ از میانگین درآمد روزانه جهانی متا برسد فعلاً منتفی شده است. افراد آگاه به این پرونده گفته‌اند که متا در نوامبر گذشته قصد نداشت تغییرات اساسی در پیشنهاد خود بدهد، با این حال تحت فشار احتمال جریمه روزانه، عقب‌نشینی کرده و به بازطراحی مدل رضایت داده است. در بیانیه کمیسیون آمده است: «متا به کاربران انتخاب واقعی می‌دهد: رضایت برای اشتراک‌گذاری کامل داده و دریافت تبلیغ کاملاً شخصی‌شده، یا اشتراک کمتر داده برای تجربه با تبلیغات شخصی‌شده محدودتر.»
 
‌قانون بازارهای دیجیتال توسط اتحادیه اروپا طراحی شده تا شرکت‌های بزرگ فناوری که نقش «در‌بان» در بازار دیجیتال دارند، نتوانند با اعمال انحصار یا بهره‌برداری از داده کاربران، رقیبان را حذف یا کاربران را تحت فشار قرار دهند. طبق این قانون، شرکت‌هایی مانند متا، اپل، گوگل، آمازون، مایکروسافت موظف هستند گزینه‌هایی به کاربران خود بدهند؛ از جمله اجازه دهند کاربران در مورد اشتراک‌گذاری داده‌هایشان تصمیم بگیرند.
 
کمیسیون اروپا در ۲۳ آوریل ۲۰۲۵، در اولین اجرای عملی این قانون، برای اپل مبلغ ۵۰۰ میلیون یورو و برای متا ۲۰۰ میلیون یورو جریمه تعیین کرد. دلیل آن، نقض «اختیار انتخاب کاربر» در مدل‌های اقتصادی این شرکت‌ها بود.برای متا، مشکل اصلی در مدل «پول بده یا رضایت بده» بود: کاربران یا باید حق اشتراک می‌دادند تا بدون تبلیغ استفاده کنند، یا رضایت می‌دادند تا داده‌های شخصی‌شان برای تبلیغات هدفمند استفاده شود. بر پایه قانون اگر شرکت‌ها طی ۶۰ روز تغییرات لازم را انجام ندهند، ممکن است جریمه‌های متناوبی وضع شود که تا ۵٪ از درآمد روزانه جهانی‌شان برسد.
اشتراک گذاری:
برچسب ها: انتخاب_متا

استان زنجان انتخابات ایرنا بسیج دانشجویی بسیج هنرمندان تیک تاک جام جم جبهه مقاومت جریان شناسی جنگ جهانی رسانه ای جنگ روایت ها جنگ شناختی جهاد تبیین خبر جعلی خبرگزاری دانشجو خبرگزاری صداوسیما خبرگزاری مهر دانشگاه امام صادق دوره های سواد رسانه رسانه روابط عمومی سراج سلبریتی سندروم های فضای مجازی سواد رسانه سواد رسانه ای شبکه های اجتماعی صفحه اختصاصی طوفان الاقصی غزه فضای مجازی فلسطین فکت چک قدس آنلاین لسانی سواد رسانه محمد لسانی نسل زد نمایشگاه رسانه‌های ایران همشهری هوش مصنوعی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ژورنالیسم کارگاه سواد رسانه کارگاه سواد رسانه ای کانون پرورش فکری

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • گوگل برای ترجمه و مسیریابی عینک می‌سازد

    2 بازدید

  • پایان دسترسی نوجوانان استرالیایی به اینستاگرام

    2 بازدید

  • قانون جنجالی هند صدای سامسونگ و گوگل را درآورد

    4 بازدید

  • جمنای بدون تبلیغات می ماند

    5 بازدید

  • متا برای تقویت اطلاعات هوش مصنوعی خود با فاکس نیوز و CNN قرارداد بست

    4 بازدید

  • پاول دورف: اتحادیه اروپا فقط به پلتفرم‌های میزبان صداهای مخالف حمله می‌کند

    5 بازدید

قدیمی تر گوگل برای ترجمه و مسیریابی عینک می‌سازد
درخواست کارگاه سواد رسانه
درخواست مشاوره محمد لسانی
محصولات فروش ویژه
  • دوره شناخت رسانه‌های اجتماعی
  • جدید
  • محبوب
قبلی بعدی
logo-samandehi
ناحیه کاربری
  • عضویت در سایت
  • حساب کاربری
  • سفارشات من
  • سبد خرید
دسترسی سریع
  • اخبــــار
  • تولیدات رسانه ای
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
  • نشست ها و کارگاه ها
  • گزارش تصویری
  • موشن گرافیک
  • اطلاعیه ها و رویداد ها
محمد لسانی | کارشناس حوزه رسانه و فضای مجازی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
جستجو

جستجو با زدن Enter و بستن با زدن ESC